Tualim.net
>
Biçimlendirme Teknikleri
>
Biçimlendirme Teknikleri (2 Boyutlu)
>
Yağlı Boya
Yaglı Boya Malzemeleri,Teknik Bilgiler,Malzemeler
Nickiniz
Beni hatırla
Şifreniz
Kayıt ol
Yardım
Topluluk
Ajanda
Sosyal Linkler
Üye Listesi
Seçilene git...
Yaglı Boya Malzemeleri,Teknik Bilgiler,Malzemeler
Yağlı Boya
kategorisinde açılmış olan
Yaglı Boya Malzemeleri,Teknik Bilgiler,Malzemeler
konusu , ...
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Yaglı Boya Malzemeleri,Teknik Bilgiler,Malzemeler
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
Görüntülenme Sayısı
30056
LinkBack
Seçenekler
Stil
03.06.10, 22:45
#
1
Kullanıcı Profili
TUAL
Moderator
Tualim.Net
TUAL
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2009
Üye No: 20
Mesajlar: 151
Konular: 102
Yaglı Boya Malzemeleri,Teknik Bilgiler,Malzemeler
Yaglı Boya Malzemeleri,Teknik Bilgiler,Malzemeler
1: YAĞLIBOYADA MALZEME SEÇİMİ
A: ŞÖVALE SEÇİMİ
B: TUAL SEÇİMİ VE HAZIRLANMASI
C: FIRÇA SEÇİMİ
D: TİNER SEÇİMİ
E: BOYA SEÇİMİ
F: PALET SEÇİMİ
G: RESİM YAĞI
2: ÇALIŞMA ORTAMI
3: TEKNİK
4: KORUMA VE BAKIMI
1: YAĞLIBOYADA MALZEME SEÇİMİ
A: ŞÖVALE SEÇİMİ
Yağlıboya yaparken kullanılacak şövale tamamen kişinin seçimine bağlı olarak değişir. Piyasada bulunan şövale çeşitleri iki türlüdür. Masa üstünde kullanılan şövale ile atölye tipi şövale. Şövale türleri kullanım açısından aynısı olsa da tasarım açısından birçok türü mevcuttur. Bu nedenle şövale seçiminde deneyerek satın almanızda fayda var. Alacağınız şövalenin önüne bir sandalye alarak oturunuz. Şövalyenin ayar kısımlarını alçaltıp yükselterek kullanımı rahat mı değil mi kontrol ediniz. Eğer memnun kalırsanız şövaleyi satın alınız.
B: TUAL SEÇİMİ VE HAZIRLANMASI
Tual temin ederken ister sıfırdan kendiniz yapabilirsiniz. İsterseniz hazır olanlardan satın alabilirsiniz. Günümüzde birçok büyük kırtasiye çok çeşitli tual türleri satmaktadır. İnternet sitelerinden de satın alabileceğiniz adresler mevcut.
Tuali sıfırdan yapmak için şu malzemelere ihtiyacınız olacak: Tual için kasnak, tual bezi, zımba, plastik boya, zımpara.
Tual (Çerçeve) :
Çerçeve de kullanılan tahtanın cinsi çam olabilir. Çam ağacı seçerken budaksız ve çatlak olmamasına dikkat ediniz. Kalınlığını genellikle (En: 5cm. Yükseklik: 2 ya da 2.5cm.) yeterli olur. Bu ölçü 1metre den küçük çerçeveler için ideal kalınlıktır. Çerçeve 1 metreyi geçiyorsa çerçevenin ortasına bir ya da iki tane paralel çıta eklenmesi gerekir. Çerçeve bir metreden yüksek olduğunda, çerçeve tahtasının en ve yüksekliğini 1cm artırırsanız çerçevenin dayanıklılığı artmış olur.
Tual bezi:
Uzun yıllardır tual de halk arasında amerikan bezi olarak bilinen kumaş kullanılmaktadır. Bu kumaşın kalın ve sık dokunmuş olanını kullanmanızda fayda var. İnce olanlar tuale gerildikten sonra boyama yapıldıkça sarkmalar olur. Kalın olanlarda sarkmalar oluşmaz. Günümüzde sanatsal malzeme satan yerlerde çok değişik tual bezleri satılmaktadır. Bu tual bezleri kalınlık, dokuma sıklığı ve farklı kumaş cinsine göre değişik fiyatlara sahiptir.
Kumaş ister hazır ister hazırlanmamış olanlardan alınsın seçilen kumaşın sık dokulu olmasına dikkat edilmesi gerekir. Tualin dokusu da yapılacak çalışmanın tarzına ve isteğe göre değişebilir. Kumaşın seçimi yapıldıktan sonra tuale gerilmesinde şu sıraya uyulması gerekir.
1: Tuale göre bezi kesiniz (Katlama payı olarak tualin her tarafından katlama payı olarak 5cm ayırınız.)
2: Gerilme işlemine tualin dik olan tarafından başlayınız. Sonra karşı tarafını geriniz. Ardından tualin yatay tarafını zımbalayıp en son olarak karşı tarafını geriniz.
3: Gerilme işlemi bitirilince katlama payları da gerilerek sabitlenir. Sabitleme işleminde kullanılan zımbanın yönü dik değil çapraz olarak yapılmalı. Çapraz olarak yapıldığında bezin sarkması engellenir.
Plastik Boya:
Plastik boyayı tuale gerilmiş bezin boyanması ve beyaz bir zemin elde etmek için kullanılır. Bezi plastik boyayla boyamanın diğer bir amacı da bezle yağlıboya arasında tutucu bir zemin oluşturmak. Plastik boyayı satın alırken mümkün olduğu kadar ucuz markaları değil kaliteli olanları satın alın. Ucuz boyalar ilerde tual üstünde çatlamalara neden olur. Eğer plastik boyayı tercih etmek istemezseniz piyasada tual için hazırlanmış farklı boya malzemeleri de bulunmaktadır.
Boyanın kıvamı nasıl ayarlanacak:
Tualin büyüklüğüne göre büyük bir kaba yeteri kadar plastik boya konulur. İçine su konulur. Hazırlanacak kıvam koyu ayran kıvamında olmalıdır. Hazırlanan boyanın tuale sürülmesi için geniş bir fırça seçin. Özellikle fırçanın yumuşak olmasına dikkat edin. Fırçanın 5 parmak kalınlığında olması yeterlidir.
Boyanın sürülmesi işleminde şu kurala dikkat edilmelidir: Önce tualin boyuna doğru sürülmeli sonrada enine doğru sürülmeli. Bu sayede bezin dokuları boyaya doymuş olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken şey fırçayı yüzeye yumuşak olarak dokundurmak ve yüzeyde boya yığılmasını önlemektir. Boyama işlemi bitince tuali ışığa doğru tutup boyanmamış yerlerin olup olmadığı kontrol edilmeli. Boyama işlemi bitirilince kurumaya bırakılmalı.
Zımpara:
Tualın yüzeyi boyandıktan sonra (Su Zımparası) ile yüzey hafifçe zımparalanarak pürüzsüz bir yüzey elde edilir. Tabiî ki bu isteğe bağlıdır. Bazı sanatçılar pürüzlü yüzey tercih eder. Eğer yüzeyde yumuşak boyama iyi renk geçişleri isteniyorsa yüzeyin zımparalanması gerekmektedir. Not: Zımparalama yaparken tuale fazla baskı uygulamayın ve 4 ile 5 dakika zımparalamak yeterlidir.
C: FIRÇA SEÇİMİ
Fırça seçimi kişisel seçime göre değişmektedir yani sanatçının tarzına göre değişmektedir. Sanatçıların tarzları nasıl farklı ise fırçaların biçim ve şekilleri farklıdır. Genel itibariyle fırçaları 2 gruba ayırabiliriz. (Sentetik fırçalar, Hayvan kılından oluşan fırçalar)
Piyasada birçok türü olan fırçaları nasıl seçelim? Bunun için biraz deneyim kazanmanızda fayda var. Yapacağınız çalışmada renk geçişleri ve geçişlerin yumuşak olmasını istiyorsanız uç kısımları yumuşak olan fırçaları tercih edin. Yumuşak geçişler istemiyor ve yüzeyde doku istiyorsanız set fırçaları seçmeniz gerekmektedir.
Fırçalar kalınlıklarına göre de iki gruba ayılır. Kalın fırçalar geniş yüzeyleri, ince fırçalarla dar alanları boyayabilirsiniz.
D: TİNER SEÇİMİ
Tinerin kullanım alanı fırçada ki boyayı silmek içindir. Ya da resimde hatalı bir boyama yapılırsa silme işleminde kullanılır. Tinerin piyasada kurşunlu ve kurşunsuz olarak iki türü vardır. Satın alırken kurşunsuz tinerleri tercih ediniz. Piyasada kullanılan tiner haricinde birde terebentin vardır. Terebentin doğal maddelerden yapılmış ve zararlı madde içermez. Yalnız her iki türde kapalı bir ortamda kullanıldığında baş dönmesi yapar. Bu nedenle tineri kullanırken çok iyi havalandırma gerekmektedir. Tineri kullandıktan sonra muhakkak kapağını kapatınız. Ortam atölye ortamı da olsa havalandırma şartları iyi olmalıdır.
E: BOYA SEÇİMİ
Piyasada çok çeşitli ve değişik markalardan oluşan seçenekler vardır. Kişisel olarak ana renkler yeterlidir. Boya seçerken markadan çok ışığa dayanıklılığı canlı renklere sahip olup olmamasına göre inceleyip satın alınız. Bunla ilgili bilgileri internet ortamında bulunmaktadır.
F: PALET SEÇİMİ
Palet seçerken mümkün olduğu kadar büyük olanları tercih ediniz. Böylece paleti sürekli temizleme zahmeti çekmezsiniz. Günlük olarak çalışmaya paydos verdiğinizde paleti temizlemenizde fayda var. Boya kuruduktan sonra silinmesi için çok zaman harcamak zorunda kalırsınız.
G: RESİM YAĞI
Piyasada bir kaç türü vardır. Kişisel tercihe göre değişebilir. Bazı sanatçılar haşhaş yağını tercih eder. Bazıları Bezir yağını tercih eder. Bazıları da inceltilmiş hazır resim yağlarını tercih eder. Resim yağlarında ki amaç boyayı karıştırmak ve sürülebilecek kıvama getirmek içindir. Resim yağı boyaya ne kadar katılmalı: Teknik olarak koyu ayran kıvamı ya da tuale sürülebilecek kıvamda ya da fırçaya boya alındığında damlamayacak kadar katılmalı.
2: ÇALIŞMA ORTAMI
Çalışma ortamı; atölye ortamı ve ev ortamı olarak ikiye ayırabiliriz. Atölye ortamında belli bir kural olmasa da geniş bir mekân olmasında fayda var. Ortamın iyi havalandırılması gerekir. Ortamın aşırı sıcak ve soğuk olması tualdeki boyanın homojen olarak kurumasını da etkiler. Bunun için mümkün olduğu kadar ılık bir ortamın olması gerekir. Boya, fırça ve tinerin de rahat ulaşılabilecek şekilde şövalenin yanında olması lazım. Bunun için küçük bir sehpa yeterlidir.
3: TEKNİK
Bu bölümünde yağlıboyada kullanılan teknikleri anlatılmayacaktır. Yağlıboya yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında kısa bilgi verilecektir.
A: Boyayı palete yeteri kadar sıkınız. Bu gereksiz israfı önleyecektir.
B: Yüzeyde kullanılacak renkleri önceden tespit ediniz. Gerektiğinde çalışmanın suluboya ya da daha basit olarak kuru boya olarak tasarımını yapınız.
C: Boyanın çabuk kurumasını istiyorsanız resim yağını az kullanınız. Böylece ertesi gün tual çalışmaya hazır olur.
D: Renklerde hata yapılırsa kurumadan önce pamuksuz bir bezle boyayı silebilirsiniz.
E: Zemindeki boya kuruduktan sonra renk değiştirmek isterseniz, yağlıboya üst üste renk kullanımını kabul eder. Bunun için zemindeki diğer boyanın çok iyi kurumuş olması lazım.
F: Resim çalışmasına ara verdiğinizde fırçaları muhakkak tinerde iyice yıkayın. Bu işlem sırasında tinere elinizi değdirmeyin. Fırçayı tinerde temizledikten sonra bez ya da selpakla kurulayın. Böylece fırçanın kullanım ömrü artacak.
4: KORUMA VE BAKIMI
Yağlıboya çalışmalarınız bitirildikten sonra tablo renk solmalarına karşı bol güneş gören ortamlara asılmamalıdır. Şömine üstüne ya da kalorifer peteklerinin üzerine asılmamalı. Aşırı sıcak boyaların kabarmasına ya da tual bezinin sarkmasına neden olur. Tablo yüzeyi tozlanmış ise pamuksuz bir bezle hafifçe silinebilir. En iyi temizleme yöntemi hava püskürterek yapılan temizlemedir.
HAZIRLAYAN: MURAT KOŞ
Bookmarks
Google
Etiketler
bilgiler
,
boya
,
malzemeler
,
malzemeleri
,
teknik
,
yaglı
«
önceki Konu
|
sonraki Konu
»
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor.
(0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
Seçenekler
Yazdırılabilir şekli göster
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Stil
Normal
Hybrid-Şeklinde gösterime geç
Ağaç şeklinde gösterime geç
Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz
Yok
Cevap Yazma Yetkiniz
Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz
Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz
Yok
BB code
is
Açık
Smileler
Açık
[IMG]
Kodları
Açık
HTML-Kodu
Kapalı
Trackbacks
are
Açık
Pingbacks
are
Açık
Refbacks
are
Açık
Forum Rules
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
Son Mesaj
Şükran Bülbül Yaglı Boya Çalışmaları
TUAL
Şükran Bülbül
1
09.01.13
17:35
Kiraz Temalı Yaglı Boya Tablolar
Renklerin Dansı
Yağlı Boya
1
03.04.10
23:02
Andrew Atroshenko Yaglı Boya Çalışmalarından Örnekler
Tualim
Yağlı Boya
3
05.09.09
07:27
Sulu Boya Resim Malzemeleri ve Kullanımı
Tualim
Resim Malzemeleri ve Kullanım Şekilleri
0
19.08.09
20:16
Yaglı Boya Kıtabı Parramon İspanyolca
Tualim
Sanatsal Kitaplar
0
01.05.09
15:39
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman:
08:30
.
Bize Yazin
-
Tualim.Net
-
Arşiv
-
Yukarı git
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 RC 2
Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us
Bookmark in Technorati
Tweet this thread
Share on Facebook
Spurl this Thread!