|
Yabancı Ressamların Eserleri Yabancı Ressamların Eserleri,Yabancı Ressamların Resimleri,Yabancı Ressamların Sanatsal Çalışmaları... |
Yabancı Ressamların Eserleri kategorisinde açılmış olan Francisco Goya Tabloları konusu , ...
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
09.02.09, 06:29 | #1 |
09.02.09, 06:29 | #2 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
Giyinik Maja
Giyinik Maja (La maja vestida) Francisco Goya, 1802 - 1805 Yağlıboya, 95 × 188 cm Prado Müzesi, Madrid Giyinik Maya ya da Giyinik Maja (İspanyolca:La maja vestida) İspanyol ressam Francisco Goya'nın 1802 ile 1805 yılları arasında çizdiği tahmin edilen tablo. 95 cm uzunluğunda 188 cm genişliğinde olan tablo uzun yıllar boyunca San Fernando Sanat Akademisi'nde kaldıktan sonra 1910 yılında Prado Müzesi'nin koleksiyonuna alındı. Resim, Goya'nın önceki yıllardan yaptığı Çıplak Maya'nın eş resmi olması için çizildi. Manuel de Godoy bu eserin ilk sahibi oldu. İspanyol başbakanının nü tabloları asmak için gizli bir odası olduğu söylenir. İzleyenleri şaşırtmak için Godoy'un eserleri yan yana astırdığı tahmin edilmektedir. Bir diğer iddia ise Godoy'un eve gelen konuğuna göre iki eserden birini sergilediği yönündedir. Giyinik Maya ilk defa 1808 yılında Joseph Bonaparte'ın emriyle Manuel Godoy'un koleksiyonunun sayımı yapıldığında kayıt altına alındı. Tablo, 1808'den 1813 yılına ve daha sonra 1836'dan 1901 yılına kadar San Fernando Güzel Sanatlar Akademisi'nde kaldı. 1901 yılında ise Prado Müzesi'nin koleksiyonuna geçti. |
09.02.09, 06:30 | #3 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
Francisco Goya Tabloları
Francisco Goya, 1800 - 1801 Yağlıboya, 280 × 336 cm Prado Müzesi, Madrid IV. Carlos ve Ailesi İspanyol ressam Francisco Goya tarafından 1800-1801 yılları arasında yapılan yağlıboya tablo. Goya, bu tablo için kendine Velázquez'in Nedimeler'ini (Las Meninas) model kabul etti ve kraliyet ailesini doğal ve makul bir düzene yerleştirdi. Tıpkı Nedimeler'de olduğu gibi Goya'nın çalışmasında da kraliyet ailesi ressamı atölyesinde ziyaret ederken betimlendi. Ressamın kendisi de sol tarafta izleyiciye dönük olarak görülebilmektedir. Her iki eserde de ressamlar tual üzerinde çalışırken çizildi. Buna rağmen, Velázquez'in tablosundaki nefes kesiciliğin ve sarayın içinin sıcak perspektifinin yerini Goya'nın tablosunda Gassier'in kelimeleri ile "yakında olmasından korkulan bunaltı" almıştır. Bunun sebebi de Goya tarafından izleyiciye sunulan kraliyet ailesinin halkla yüz yüze durdukları bir sahnedeymiş gibi yer almaları ve arka tarafta gölgeler arasında duran ressamın "Onlara bakın ve kendinizi yargılayın!" der gibi gülümsemesidir. Eleştirmen Théophile Gautier bu tabloyu "köşebaşındaki fırıncı ve karısı piyangodan büyük ikramiyeyi kazandıktan hemen sonra" olarak tanımladı.Sanat çevreleri Goya'nın patronları olan kral IV. Carlos ve eşi Parmalı Maria Luisa'nın bu kadar küçük düşürücü bir resmi nasıl kabul etmiş olabileceklerini uzun yıllar tartıştılar |
09.02.09, 06:32 | #4 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
Madrid Alegorisi
Francisco Goya, 1809 Yağlıboya, 260 × 195 cm Kent Müzesi, Madrid Madrid Alegorisi (İspanyolca Alegoría de la villa de Madrid, İspanyol ressam Francisco de Goya'nın 1809 yılında yaptığı yağlıboya tablosu. Eserin yapıldığı dönemde İspanya, Fransızlar tarafından işgal altındaydı. Ülkenin kralı, Fransa İmparatoru Napolyon Bonapart'ın baskısı ve İspanya kraliyet ailesini esir alması sonucunda erkek kardeşi Joseph Bonaparte olmuştu. Goya tıpkı bir önceki kral IV. Carlos'un olduğu gibi I. Joseph'in de saray ressamıydı. Ressam, Madrid Alegorisi'ni ilk çizdiğinde tablonun sağ tarafındaki ovale Joseph'in portresini yerleştirmişti ve Madrid şehrini temsil eden kadın figürü eserin son halindeki kadar belirgin değildi. Böylece Goya, kralın şehre göre önceliğini vurguluyordu. Şehir, krala olan sadakatini ise ayağının ucunda Joseph'e dönmüş bir şekilde duran köpek ile gösteriyordu. 1812 yılında Fransızlar şehri terk ettiler. Bunun üzerine resimdeki oval boyandı ve içine işgalcilerin ülkeyi terk etmesinin anısına "anayasa" yazıldı. Fakat aynı yılın Kasım ayında Joseph Bonaparte ülkeye döndü ve tahtını geri aldı. Goya, Bonaparte için yeni bir tablo yaptı. Nihayet savaş tamamen sona erdiğinde ülkedeki geçici hükümet ressamdan tabloya kral VII. Fernando'yu eklemesini istedi. Goya'nın yaptığı değişiklikler beğenilmeyince 1823'te Vicente Lopez kralın resmini tekrar yaptı. Goya, 1843 yılında ise ovalin içine papanın resmini çizdi. Son olarak 1873'te II. Isabel, Dos de Mayo Ayaklanması anısına ovaldeki yazının değiştirilerek "İki Mayıs" (Dos de Mayo) haline getirilmesini emretti. |
09.02.09, 06:33 | #5 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
Francisco Goya Tabloları/Resimleri/Madrid'de 2 Mayıs 1808
Francisco Goya, 1814 Yağlıboya, 266 × 375 cm Prado Müzesi, Madrid Madrid'de 2 Mayıs 1808, (ayrıca Memlükler'in Saldırısı olarak bilinir), İspanyol ressam Francisco de Goya'nın tablosu. Eser, eş resmi, Madrid'de 3 Mayıs 1808 ile birlikte ve Madrid'deki Prado Müzesi'nde sergilenmektedir. Ressam, bu iki eseri, iki ay arayla 1814 yılında çizdi. Goya'ya bu eser, 1814 yılında, Fransızlar'ın İspanya'yı terk etmesi sonrası, geçici İspanyol hükümeti tarafından ısmarlandı. Bu hükümet daha sonra yerini VII. Fernando'ya bırakacaktı. Ressam, Madrid halkını, bıçak gibi kaba silahlar kullanan, tanınmayan kahramanlar olarak resmetti. Bu da geri dönen kralı çok memnun etmedi. Bu yüzden iki tablo da uzun yıllar boyunca kamuya açık alanlarda sergilenmedi. Goya tek bir hareketi ya da noktayı resmetmeyi reddettip, dramatik bir şekilde kaotik bir manzara çizmeyi tercih etti. Böylece eser gerçekçilik akımına daha da yaklaştı. |
09.02.09, 06:34 | #6 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
Francisco Goya Tabloları/Resimleri/Madrid'de 3 Mayıs 1808
Madrid'de 3 Mayıs 1808 Francisco Goya, 1814 Yağlıboya, 268 × 347 cm Prado Müzesi, Madrid Madrid'de 3 Mayıs 1808 (İspanyolca: El tres de mayo de 1808 en Madrid, diğer adlarıyla Los fusilamientos de la montaña del Page Rankingíncipe Pío,ya da Los fusilamientos del tres de mayo), İspanyol ressam Francisco Goya'nın 1814 yılında tamamladığı tablosudur. Eser şu anda, Madrid'deki Prado Müzesi'nde sergilenmektedir. Goya bu çalışmayı, Fransızlar'ın 1808'de Madrid'i işgali sırasında, Napolyon'un ordularına direnen İspanyollar'ın anısına çizdi. Bu direniş aynı zamanda Yarımada Savaşı'nın tetikleyicisiydi. İspanyol ressamın, aynı boyutlardaki eş çalışması Madrid'de 2 Mayıs 1808 (Memlükler'in Saldırısı) de tıpkı bu tablo gibi İspanya'nın geçici hükümeti tarafından, Goya'nın önerisi ile, ressama ısmarlandı. Goya, Aragonca yazdığı bir mektupta bu tabloları yapma amacını şöyle açıkladı: “ … Avrupa'nın zorbalarına karşı giriştiğimiz şerefli ayaklanmanın en olağanüstü ve kahramanca hareketlerini fırça darbelerim ile ebedileştirmek. ” Eserin içeriği, sunumu ve duygusal gücü, onu, savaşın korkunçluğu konusunda çığır açan ve ilk örnek olarak değerlendirilen bir imge haline getirdi.Yaratıldığı zamanın popüler sanatının pek çok kaynağından yararlanan 3 Mayıs 1808, gene de geleneksel kalıpların kırılışının bir simgesi oldu.Hristiyan sanatının geleneklerinden ve ananevi savaş betimlemelerinden uzaklaşması, eseri alanında benzersiz kıldı ve modern alandaki ilk örneklerden biri olarak kabul edilmesini sağladı.Sanat tarihçisi Kenneth Clark'a göre tablo, "tarz, konu, içlem olarak kelimenin tam manası ile devrim sayılabilecek ilk büyük resim"dir. 1850'lerde, daha sonraki yıllarda Prado Müzesi'nin yöneticisi olacak olan ressam José de Madrazo, tablonun Goya'nın stilini yansıtmadığını iddia etti ve iddiasının sebebinin "büyük bir usta olan Goya'nın diğer eserlerine göre bu tablonun kalitesinin çok düşük kalması" olduğunu açıkladı. Tablo, yıllar sonra, izlenimcilik ve romantizm popüler olduğunda dünya çapında ün kazandı. 1937 yılında, İspanya İç Savaşı'nda zarar görmemesi için Valencia'ya taşındı. Kamyonda ***ürülürken oluşan zararlar daha sonra onarıldı. Fakat bu onarım sırasında resmin renklerinin tonları koyulaştı. 2008 yılında yeniden restore edilen eser, tekrar ilk tonlarına kavuştu. |
09.02.09, 06:34 | #7 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
Francisco Goya Tabloları/Resimleri/Çıplak Maya
Çıplak Maya Francisco Goya, 1790 - 1800 Yağlıboya, 97 × 190 cm Prado Müzesi, Madrid Çıplak Maya ya da Çıplak Maja (İspanyolca: La Maja Desnuda), İspanyol ressam Francisco de Goya'nın 1790 ile 1800 yılları arasında tamamladığı tahmin edilen tablosudur.Eser şu anda Madrid'deki Prado Müzesi'nde sergilenmektedir. Ressam bu tabloyu, İspanyol engizisyonunun çıplak kadın resimlerinin yapılmasını yasakladığı bir dönemde, İspanya başbakanı Manuel de Godoy'un isteği üzerine çizdi. Resim, Godoy'un koleksiyonuna 12 Kasım 1800 tarihinde katıldı. Goya bu çalışmasında, üzerinde yastıklar olan yatakta uzanmış çıplak bir kadını betimledi. Bu tablo on dokuzuncu yüzyıl romantizmindeki erotik imgelemin mihenk taşlarından biri oldu.[4] Çıplak Maya'daki modelin, ressamın Su Satıcısı, Giyinik Maya ve Alıç Satıcısı isimli eserlerindeki modeller gibi samimi bir şekilde izleyenin gözlerinin içine bakması, kadına cinsel açıdan kolay erişilebilir bir imaj kazandırmıştır. Goya'nın bu betimlemesi, ressamın hayal dünyasında, aşağı tabakadan kadınlarla ilgili çekingen bir günah işleme dürtüsü olduğu şeklinde yorumlandı.Sanat tarihçisi Theodor Hetzer tabloyla ilgili görüşlerini şöyle açıkladı: “ Goya, bizleri çıplak kadının gerçekçi vücut yapısı üzerinde konsantre olmaya zorladı. Hiç kimse resmin güç ve enerji sahibi olduğu reddedemez ve bu özellik, Goya'nın diğer tablolarında da vardır. Bütün bu söylediklerimin ötesinde, bu eser, Goya'nın en keskin özelliğini ortaya çıkardı: İnsan vücuduna yeni gözlerle bakabilmek.” Ressam, yine başbakanın isteği ile 1802 - 1805 tarihleri arasında bu resmin eş tablosu olan Giyinik Maya'yı yaptı.Her iki tabloda da aynı model bir yatağın üzerine uzanmış, izleyicinin gözlerinin içine bakmaktadır. Model bir mitoloji kahramanı gibi değil, gerçek bir kadın olarak betimlenmiştir ve Goya'nın döneminde yaşar gibi görünmektedir. Resimdeki kadının 13. Alba Düşesi olduğuna dair dedikodular vardır.Fakat bu iddialar hiçbir zaman kanıtlanamadı. Manuel de Godoy'un görevden alınması ve VII. Fernando'nun hükümdar olmasından sonra 1815 yılında, Godoy'un evinde bulunan Çıplak Maya tablosu sebebiyle Goya hakkında, engizisyon tarafından soruşturma açıldı. Resmi onun yaptığının kanıtlanmasına rağmen ressam yargılanmadı.
__________________
TUALİM
|
Bookmarks |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Goya Beyazperdede | Renklerin Dansı | Güncel Kültür ve Sanat Haberleri | 0 | 27.04.12 16:51 |
Goya Sanat Galerisi Telefon ve Adresi İstanbul - İstanbul Goya Sanat Galerisi Telefon | 7 Renk | Sanat Galerileri | 0 | 29.12.11 01:39 |
Aleijadinho Biyografisi - Aleijadinho Hayatı - Aleijadinho Kimdir - Antonio Francisco | Gökkuşağı | Heykel | 0 | 05.12.11 22:45 |
Francisco de Zurbaran | Tualim | Yabancı Ressamların Eserleri | 0 | 13.08.09 00:49 |
Francisco de Goya Biyografisi | Admin | Yabancı Ressamların Biyografisi ( Hayatı ) | 0 | 07.02.09 17:45 |