Tualim.net  

Go Back   Tualim.net > Tualim Resim Galerisi > Türk Ressamların Biyografisi ( Hayatı )
Kayıt ol Yardım Topluluk Ajanda

Türk Ressamların Biyografisi ( Hayatı ) Türk Ressamların Biyografisi,Türk Ressamların Hayatı,Türk Ressamların Yaşam Hikayeleri...

Acar Başkut Biyografisi

Türk Ressamların Biyografisi ( Hayatı ) kategorisinde açılmış olan Acar Başkut Biyografisi konusu , ...



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Acar Başkut Biyografisi
Konudaki Cevap Sayısı
1
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
2977

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05.02.09, 22:27   #1
Kullanıcı Profili
Administrator
 
Admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Tualim.NetAdmin
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 4
Mesajlar: 422
Konular: 414
Arrow Acar Başkut Biyografisi

Acar Başkut Biyografisi

Acar Başkut


1935 yılında İstanbul'da doğdu. Galatasaray Lisesinde okurken tiyatro ve resime olan tutkusu okulun sahnesinde ve resim sergilerinde görev almasına neden oldu. Okulu bitirince Sayın Muhsin Ertuğrul'un ve babası tiyatro yazan Cevat Fehmi Başkut'un teşviki ile tiyatronun "T" sine Almanya'da başlamaya karar verdi. Sahne tekniği ve sahne inşaatını, iki sene müddetle MAN Theaterbau Gustavsburg'da gördü ve çizdi.1959 yılında çocukluk aşkı Gül hanımla evlendi. Yüksek öğrenimini Münih Akademi der Bildenden Künste'de başladı. Öğrenimi sırasında akademinin düzenlediği konkurda '" Stravınski'nin Ateş Kuşu ve Gounod'nun Faust dekor tasarımları ile birincilik mükafatı kazandı. Bu arada Münich Rezidens Tiyatrosun'da ve Bavyera eyalet Operası'nda sırasıyla dekor taşıyıcılığı, sahne işçiliği, butaforluk, sahne ressamlığı yaptı sonra da hocası Prof. H. Jurgens ve Kurt Halleger'ın asistanlığında bulundu 1964'te Tiyatro Dekoru ve Tiyatro Kostüm Desinatörü bölümünden "Mersterschüler " olarak diploma aldı.
1965 - 1966 yılında İstanbul Şehir Operası'nda çalıştı. 67 yılında Devlet Opera'sıyla anlaşarak burada çalışmaya başladı.68 yılında aynı yerde Baş Dekoratör oldu. İstanbul Kültür Sarayı'nın açılışında tekrar İstanbul'a döndü. 2000 yılında Devlet Operasından emekli olmuştur. Ayrıca, İstanbul Güzel SanatlarAkademisi Tiyatro - Opera - Bale bölümünde öğretim üyesidir. Başkut, tiyatro-opera dekor tasarımlarını İstanbul'da Atatürk Kültür Merkezi'nde 14 Mart -15 nisan 1983 tarihlerinde sergilemiştir. 1987- 89'da Türk Sovyetler Birliği Kültür Anlaşması kapsamında Moskova.'da 59 tiyatro, opera-bale eskizi ve 4 maketten oluşan bir sergi açmıştır.
Sergi Moskova Bahruşin Tiyatro Müzeleri zincirinin bir halkası olan ve Sovyetler Birliği'nin en popüler artistlerinden birinin A. Yermolowa'nın vefatındaın sonra sergi binasına dönüştürülen evde açıldı. Anlaşma 24 gün olmasına rağmen, Sanatsever Sovyet Halkının büyük ilgisini kazanıp, üç ay uzatıldı. İşte bu sergi, İstanbul aşığı, ressam Acar Başkut'un eserlerinin ufak bir bölümüdür. Acar Başkut Japonya'da büyük ilgi ile izlenen son sergisini 25 Şubat-2 Mart 2000 de Keio Gallery- 3 Mart-5Mart 2000 de Türkiye Büyük Elçiliğinde açtı.
1970-1973 ve 1980 yıllarında çok ağır üç beyin ameliyatı geçirdi son ameliyatından sonra yürüme yeteneğini yitirdi. Fakat çalışma azminden bir şey kaybetmedi. Tekerlekli sandalyesinde yaşamını öğrencileri,resimleri ve bilgisayarıyla sürdürüyor.İki kızı var.Ahu(Migros halkla ilişkiler müdürü) Ebru (müziksiyen viyolonsel çalıyor) kardeşi T.C Japon'ya Büyük Elçisi Yaman Başkut'tur. sanatçının bütün gayretleri, kendisine tiyatro ve resimi tanıtan Galatasaray Lisesi'ne minnet borcunu ödeme çabasıdır.Resimlerinde yanlızlığı ifade etmektedir, karamsar bir ruh hali olduğunu düşündüğümüz ressam kendi hayatını kurmuş bir boşluktadır.Bu boşluğun nedenini doktorlar ameliyattan sonra olduğunu düşünmektedir.
Acar Başkut'un yaptığı Tiyatro ve Opera çalışmaları U İstanbul Şehir Tiyatrosu'nda: Vişne Bahçeleri Hacı Yatmaz Buzlar Çözülmeden
İstanbul Şehir Operası'nda: Don Pasguale (reji) E.Voıgt Manon Lescaut (reji) Feridun Altuna Cavalerıa Rustıcana ve Palyaçolar (reji) Aydın Gün
Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde: Rigoletto Trandot Martha Lucia de Lammermor Il Trovatore Don Karlos Don Pasguale Porgy and Bess Aida Kuğu Gölü (koreografi) Dame Ninettede Valoıs Fındıkkıran (koreografi) Dame Ninettede Valoıs İstanbul Devlet Opera ve Balesinde: 1969 Aida (reji.) Aydın Gün 1969 Yarasa(opt.) (reji.) Aydın Gün 1970 Kuğu Gölü (koreografi) Dame Ninettede Valoıs 1970 Rigoletto (reji.) Aydın Gün 1971 Hofmanın Masalları (reji.) Aydın Gün 1971 Lucia di Lammermoor (reji.) Aydın Gün 1972 Kontes Mariza (reji.) Aydın Gün 1973 Saraydan Kız Kaçırma (reji.) Aydın Gün 1974 Alayın Kızı (reji.) Aydın Gün 1973 Aida (İst.fes.açık hava tiy.) (reji) Aydın Gün 1974 Carmen(İst.fes.açık hava tiy.) (reji.) Aydın Gün 1974 Çardaş Fürstin (opt.) (reji.) Feridun Altuna 1975 Aşk İksiri (reji.) Gürçil Çeliktaş 1976 Manon (reji.) Aydın Gün 1977 İl Trovotore (reji.) Aydın Gün 1980 Deli Dolu (reji.) Todd Bolender 1982 Romeo ve Juliete (reji.) Gürçil Çeliktaş 1984 Macbeth (reji.) Aydın Gün Köroğlu (reji.) Aydın Gün 1987 Mozart ve Sallieri (reji.) Attila Manizade 1987 Sour Angelica (reji.) Feridun Altuna 1988 Bahçe Saray Çeşmesi (koreografi)Margi Scolt-Yuri Papko 1988 Carmen (reji.) Hans Neugebaur 1989 Yedisi Birden (ç.o) (reji.) Önder Gökseven 1990 Kerem (reji.) Aydın Gün 1993 Şen Dul
__________________
Admin
Admin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 28.09.10, 01:20   #2
Kullanıcı Profili
S.Moderators
 
Renklerin Dansı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Tualim.NetRenklerin Dansı
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
Standart

Galatasaray Lisesi’nin müdürü Macid Saner GS LİSESİ duvarlarını gri renkten pembeye boyatır. Bu değişim öğrencilerden birinin o kadar hoşuna gider ki kendini tutamayıp Graffiti (duvar ressamlığı sanatı) yapmaya soyunur. O zamana kadar TÜRKİYE, Graffiti' yi tanımıyordu. 1950’li yıllarda Türkiye’de Graffiti’nin bir Sanat dalına dönüşeceğini, ACAR BAŞKUT’ un kendisi dahi bilmezken, o harıl harıl lisenin duvarlarını hocaların karikatürleri, arkadaşlarının resimleri ve diğer bazı tiplemelerle bezerdi.

Merdivenaltı POFİNİ SANAT GALERİSİ bu şekilde kurulmuş oldu; GRAFFİTİ’ nin "G" sinin bir sanat dalı olduğu bile bilinmezken okulun duvarlarını kirleten öğrencinin bu çalışmaları Galatasaray Lisesi tarafından ”OKULDAN ÜÇ GÜN UZAKLAŞTIRMA” ile cezalandırılır. Daha sonra tiyatro ve resme olan tutkusu okulun sahnesinde ve resim sergilerinde görev almasına neden oldur. Şimdi aynı öğrencinin 3 Yağlıboya tablosu OKULUNDA, MÜDÜR ODASINDA bulunuyor, 1’i de GS Cemiyeti lokali duvarlarını süsler durur.
İŞTE GEZECEĞİNİZ SERGİ BÖYLE BİR KİŞİNİN SERGİSİDİR
Resmin yanında filizlenmeye başlayan tiyatro sevdasını da bir arada yürütmeye çalışan öğrencinin adı, dekoratör ve ressam Acar Başkut’ tur. 1935 İstanbul doğumlumdur. “Altın yıllarım” dediği Galatasaray Lisesi’ni dört sene uzatmalı olarak ve en haşarılar listesinde bitiren Başkut, 1959'da Sayın Muhsin Ertuğrul'un ve babası tiyatro yazan Cevat Fehmi Başkut'un yönlendirmesiyle tiyatronun "T" sine Almanya'da başlamaya karar verdi. Sahne tekniği ve sahne inşaatını, iki yıl süresince MAN Theaterbau Gustavsburg'da gördü ve çizdi. Aynı yıl çocukluk aşkı Gül hanımla evlendi. Yüksek öğrenimini Münih Akademi der Bildenden Künste'de başladı. Öğrenimi sırasında akademinin düzenlediği konkurda Stravinski'nın Ateş Kuşu ve Gounod'nun Faust dekor tasarımları ile birincilik mükafatı kazandı. Bu arada Münich Rezidens Tiyatrosun'da ve Bavyera eyalet Operası'nda sırasıyla dekor taşıyıcılığı, sahne işçiliği, butaforluk, sahne ressamlığı yaptı sonra da hocası Prof. H. Jurgens ve Kurt Halleger'in asistanlığında bulundu. 1964'te Tiyatro Dekoru ve Tiyatro Kostüm Desinatörü bölümünden "Maisterschüler" olarak diploma aldı. Büyük kızı Ahu burada doğdu.
"Babam Cevat Fehmi Başkut ile dostu Muhsin Ertuğrul bey, resim ve tiyatroya olan ilgim nedeniyle beni Münih Güzel Sanatlar Akademisi’nde Sahne dekor-kostüm okumaya gönderdiler. Yalnızca Fransızca biliyordum. Almanca'm daha yoktu. Ancak şeflerimin, resmin ve desenin yardımıyla işin üstesinden gelebildim."
Almanya’da bulunduğu süre içinde tiyatro sahnesinin, makarasından asansörüne, perdesine değin tüm unsurlarını görüp öğrenen ve çizen Başkut, Dekor üzerine aldığı eğitimi Türkiye’de uygulamak için yurda döndü.
"Çok geçmeden Akademiye de hoca olarak çağrıldım. Öğrencilerim tiyatro, opera ve bale eğitimi imtihanı için İstanbul Atatürk Kültür Merkezine geliyor ve eğitimlerinde son noktayı ben koyuyordum. Bu bana da talebeye de cazip geldi."
1965 - 1966 yılında İstanbul Şehir Operası'nda çalıştı. 1967 yılında Ankara Devlet Opera ve Balesi'yle anlaşarak burada çalışmaya başladı. 1968 yılında aynı yerde Baş Dekoratör oldu. İstanbul Kültür Sarayı'nın açılışında tekrar İstanbul'a döndü. 2000 yılında Devlet Operasından emekli olmuştur. Ayrıca, İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Tiyatro - Opera - Bale bölümünde öğretim üyeliğinde bulundu. Başkut, tiyatro-opera dekor tasarımlarını İstanbul'da Atatürk Kültür Merkezinin açılışında 14 Mart -15 nisan 1983 tarihlerinde sergiledi ve açılış Aida için yaptığı unutulmaz dekorla yapıldı.
"İstanbul Şehir Operası ve Ankara Devlet Opera ve Balesinde yüze yakın esere imza atmış ACAR BAŞKUT’ un RESİM VE TİYATRO TASARIMLARI SERGİSİNİ dolaşmazdan evvel, O’nun POST EMPRESYONİST OLDUĞUNU UNUTMAMANIZ GEREK… YORUMU SİZLERE KALMIŞ… Türk tiyatrosunda dekorun önce İtalyanların, sonra da Rumların elinden çıktığını ve Muhsin Ertuğrul’un katkılarıyla Türklerin bu işe yönelmeye başladığını belirten Başkut, DEKORUN bugün geldiği aşamayı ise başarılı buluyor."
"Eskiden dekorda bir abartı vardı. Gerekli olanın yanında bir sürü gerekli gereksiz olan unsur da kullanılırdı. Şimdi ise bir arınma ve yalınlık söz konusu."
"Tiyatroda dekor sanatı yapıyor olmanın büyük sancılarının çekildiği Türkiye gibi ülkede, dekoratörler ne gibi sorunlar yaşıyor? Sorusuna ise cevabı şu."
"BİR NEDENDEN “Tiyatronun-Operanın yılbaşına doğru parası biter. Dekoratörün görevi başlar. Nasıl mı? ‘Bahçesaray Çeşmesi’ adlı balede Ferforje (DEMİR SÜSLEME) yapmak durumundaydım. Ancak kasada para yoktu, ancak marangoz işçiliğine, bir de mefruşat (kumaşlara) yetecek kadardı! Gazete kağıtlarını SİYAHA BOYAYIP, KURUDUKTAN SONRA MAKASLA KESEREK, tülün üzerine yapıştırdım. Işığı da karşıdan verdin mi? İşte sahne dekoratörünün yaratıcılığı…" Ama kimi zaman, Topkapı Sarayı Bab-ül Saadet’tin önündeki küçük avluda, oynanan, MOZART’IN “Saraydan Kız Kaçırma” operasında hakiki demir Kullanmak mecburiyetinde kalırsınız. Seyircinin elini uzatsa tutacağı uzaklıkta olunca, iş değişir…"
"1987- 89'da Türk Sovyetler Birliği Kültür Anlaşması kapsamında Moskova'da 59 tiyatro, opera-bale eskizi ve 4 maketten oluşan bir sergi açtı. Sergi Moskova Bahruşin Tiyatro Müzeleri zincirinin bir halkası olan ve Sovyetler Birliği'nin en popüler artistlerinden birinin A. Yermolova'nın vefatından sonra sergi binasına dönüştürülen evde açıldı. Anlaşma 24 gün olmasına rağmen, Sanatsever Sovyet Halkının büyük ilgisini kazanıp, üç ay uzatıldı. İşte bu sergi, İstanbul aşığı, ressam Acar Başkut'un eserlerinin ufak bir bölümüdür."
"Moskova’da yitirilen bir tiyatro sanatçısının anısına, evini BAHRUŞİN Tiyatro müzesi yapmışlar. TÜRK-SSCB Kütür Bakanlığı anlaşmaları mucibince benim sergim de o binaya rasgeldi. Bilhassa, ışıklı 4 büyük maket kutusunu (90x90cm) görmenizi isterdim. Sergi 23 gün iken 3ay uzatıldı. Benim halimi LENİNGRAD-BAKU Seferinde tavuklar arasında görecektiniz…
Moskova'daki Tiyatro Müzesi salonlarında öyle suspus olmuş düşünüyorum. (Böyle zamanlarımda yanımda oturanlar bilir, birer sandalye kayarlar) Salonda tek konferansçının sesi duyuluyor. Toplantı salonunda 40-50 kişi var, kimsenin çıt'ı çıkmıyor. Oturduğum yerden İKİ KAFA, 2 insan başı seçiliyor. Biri MOLIERE, diğeri SHAKSPEARE. Her ikisi de, bırakın yüzyıllarının, edebiyatlarının öncüsü olmuşlar. Biri koskoca İngiliz edebiyatı, öbürü Fransız edebiyatı ve kültürünün kıymetli taşları. Zannetmeyin ki biz onları seyretmeye geldik. Esasta onlar bizi gözlemede... Benim hakkımda ne düşünüyorlar dersiniz?... Aşkolsun şu Türk'e, Almanya'da yaptığı, bir Fransız'ın oyun dekorunu (Tartuffe - MOLIERE), Rusya'da bize gösteriyor... Demezler mi? Yalan mı?."
Bugüne kadar birçok tiyatro, opera ve balede dekor hazırlayan SANATÇI yıllar önce geçirdiği üç beyin ameliyatı yüzünden vücudunun sağ tarafını kullanamıyor. Ancak Başkut’ un fiziksel açıdan geçirdiği bu rahatsızlık, onun düşlerinin ve yüreğinin izinde gitmesine engel teşkil etmiyor. Önce sol elini kullanmasını öğrenen Başkut, zamanla sol eliyle resimler yapmaya başlamış. Mücadeleden yılmayan Acar Başkut, yaşamını öğrenciler, resimleri ve bilgisayarıyla sürdürüyor. Kabuklarını kırıp özgürlüğe yelken açan deniz yaratıkları, sahteliklerin teşhircisi Gülerek-ağlayan PALYAÇO çalışmaları, İstanbul’un değişik semtleri, Bacasından kara dumanlar çıkaran Vapurlar-Çatanalar, Simitçiler, Uçurtma uçuran çocuklar, Eşeğine bin kilo mal vurmuş zerzevatçı, kısaca NOSTALJİNİN TA KENDİSİ...
Eserlerini, KOÇ, SABANCI ve diğer özel koleksiyonlarda görebilirsiniz; Bu arada sanatçı 1994-95 yılında UNICEF ödülünü kazanıp Picasso-Renoir-Utrillo vb. birlikte SANAT TAKVİMİNE girmeyi başarmıştır. RESİMLERİNİ MÜNİH MOSKOVA VE TOKYO’ da açtığı sergilerde Dünya sanatseverlerine sunmuş ve her milletin gazetelerinde, TV’lerinde övgü kazanmıştır.
Acar Başkut Japonya'da büyük ilgi ile izlenen ikinci sergisini
25 Şubat - 2 Mart 2000 de Tokyo Keio Gallery'de
3 Mart - 5 Mart 2000’de Türk Büyük Elçiliği’nde açtı.
2002, 2003 Büyükada ve 2005 AKM Sergileri ve
Bu yıl 29 Mart 2007 sergisi ile sanatını
sergilemeye devam ediyor.
Acar Başkut'un yaptığı Tiyatro ve Opera çalışmaları

İstanbul Şehir Tiyatrosu'nda:
Vişne Bahçeleri, Hacı Yatmaz, Buzlar Çözülmeden.

İstanbul Şehir Operası'nda:
Don Pasguale (reji E.Voigt)
Manon Lescaut (reji Feridun Altuna)
Cavalerıa Rusticana ve Palyaçolar (reji Aydın Gün)

Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde:
Rigoletto, Turandot, Martha, Lucia de Lammermor, Il Trovatore,
Don Carlos, Don Pasguale, Porgy and Bess, Aida(5 ayrı tasarım),
Kuğu Gölü (koreografi Dame Ninettede Valois)
Fındıkkıran (koreografi Dame Ninettede Valois)

İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nde:
1969 Aida (reji Aydın Gün)
1969 Yarasa(operet) (reji Aydın Gün)
1970 Kuğu Gölü (koreografi Dame Ninettede Valois)
1970 Rigoletto (reji Aydın Gün)
1971 Hofmanın Masalları (reji Aydın Gün)
1971 Lucia di Lammermoor (reji Aydın Gün)
1972 Kontes Mariza (reji Aydın Gün)
1973 Saraydan Kız Kaçırma (reji Aydın Gün)
1974 Alayın Kızı (reji Aydın Gün)
1973 Aida (İst. Fes. Açık hava Tiy.) (reji Aydın Gün)
1974 Carmen (İst. Fes. Açık hava Tiy.) (reji Aydın Gün)
1974 Tchardasch Fürstin (operet) (reji Feridun Altuna)
1975 Aşk İksiri (reji Gürçil Çeliktaş)
1976 Manon (reji Aydın Gün)
1977 Il Trovatore (reji Aydın Gün)
1980 Deli Dolu (reji Todd Bolender)
1982 Romeo ve Juliete (reji Gürçil Çeliktaş)
1984 Macbeth (reji Aydın Gün)
1985 Köroğlu (reji Aydın Gün)
1987 Mozart ve Sallieri (reji Attila Manizade)
1987 Sour Angelica (reji Feridun Altuna)
1988 Bahçe Saray Çeşmesi (koreografi Margi Scolt-Yuri Papko)
1988 Carmen (reji Hans Neugebaur)
1989 Yedisi Birden (çocuk oyunu) (reji Önder Gökseven)
1990 Kerem (reji Aydın Gün)
1993 Şen Dul
__________________
TUALİM.NET
Renklerin Dansı isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
acar, başkut, biyografisi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ebru Acar Taralp Biyografisi - Ebru Acar Taralp Hayatı - Ebru Acar Taralp Kimdir Gökkuşağı Türk Ressamların Biyografisi ( Hayatı ) 0 26.12.11 22:58
Kuzgun Acar Biyografisi - Kuzgun Acar Hayatı - Kuzgun Acar Kimdir -Heykeltıraş Kuzgun Gökkuşağı Heykel 0 06.12.11 23:22
Acar Başkut Resimleri - Acar Başkut Eserleri - Acar Başkut Çalışmaları Renklerin Dansı Türk Ressamların Eserleri 0 04.08.11 22:16
Celal Acar Biyografisi - Celal Acar Hayatı - Celal Acar Resimleri Renklerin Dansı Türk Ressamların Biyografisi ( Hayatı ) 0 04.08.11 22:04
İsmail Acar Biyografisi Admin Türk Ressamların Biyografisi ( Hayatı ) 0 06.02.09 22:44


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 RC 2
Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.