A. Burhan Ersan Biyografisi
Yüksek öğrenimimi tamamlayıp , kısa bir iş yaşamının ardından ,1989 yılında ,ebru sanatıyla görsel olarak ilk ilişkimi kurmam benim için bir dönüm noktası oldu.İstanbul’dan oldukça uzak,bir Bodrum köyünde yaşadığım için tamamen kendi çabalarımla su üzerinde çalışmalara başladım.Bilinen ebru teknikleriyle herhangi bir ilişki kurmam nerdeyse dört beş yıl sonra edindiğim kitaplar vasıtasıyla oldu.Bütün bu zaman zarfında, kendimi bildim bileli okumaktan ve yazmaya çalışmaktan büyük zevk aldığım şiir birikimini ,su üzerinde renk imgelemleri olarak tasarlayıp, çalışmalarımda bunları yansıtmaya çalıştım.Nasıl ki ilk dize Tanrı vergisiyse ve sonrası çalışmaysa ,kendi resim tekniğimi de aynı yöntemle geliştirmeye çalıştım.Tamamen kendi tekniklerimle başlayıp geliştirdiğim çalışmalarımda,başlangıçtan itibaren kendi ifade biçimlerimi oluşturmayı hedefledim,Bir anlamda sözcüklerin yerine renkleri koymak suretiyle renk dizeleri, renk öyküleri oluşturmaya yöneldim.Bu anlayış ,su üzerinde resim çalışmalarımda yeni teknikler bulmamı sağladı.Yeni teknikler bulmam da yeni görsel etkiler yakalamamı ve bunları geliştirmemi sağladı.Böylece su etkileri taşıyan ve bu etkiden ilham alan,farklı teknikleri harmanlayan bir leke resmi anlayışına ,tinsel bir etkiye ulaştım. Bu esnada nerdeyse bir baskı tekniği gibi görülen su üzerindeki renk çalışmalarını ,cam objelerin iç yüzeylerine uygulayarak bu yaklaşımın düşünülenden çok öte bir yöntem olduğunu gösterdim.Önü açık yaratıcı ve özgür bir yöntem.Yalnızca su gibi akıcı ve su gibi insanı içine alıp götüren ,bir noktada meditatif bir resim anlayışına ulaştım, onları Reng-i su olarak isimlendirdim.Bütün bu süreçte sürrealist sanatçılar ve eserleri beni hep heyecanlandırdı; ancak gerek eserleri,gerekse fikirleriyle Kandinsky hep bir başka durdu, çalışmalarımda, araştırmalarımda. Elbette birde çiniler,minyatürler,kilimler, mozaikler var;ve ebrular ve Necmeddin Okyay var,bütün farklılığıyla. Elbette şiirler var ve de doğu öykücülüğü, doğunun soyutlama biçimi var,bütün yaklaşımımda. Batı soyutlamasından çok farklı olan, Doğu soyut anlayışının bugüne uyarlanması olarak tanımlayabileceğim, su resmi temelindeki resim anlayışımı geliştirmeye çalışırken; aynı zamanda su resmi çalışmasının ,geleneksel yanı olan ebru çalışmasının temelini dekoratif yanını cam seramik
vb günlük kullanım objelerine uygulayarak geleneksel yaklaşımlar ilgili çalışmalarda yürüttüm.Halen çalışmalarımı İstanbul Taksim’de ki atölyemde sürdürmekteyim.
SERGİLERDEN BAZILARI
2000 CADDEBOSTAN KÜLTÜR MERKEZÎ
2001 EBRU KONGRESİ(KARMA)
2001 SALİH ZEKİ KOLAT KÜLTÜR EVİ MODA
2002 ATATÜRK KİTAPLIĞI SANAT GALERİSİ
2003 LE CENTRE CULTUREL ANATOLIE DE PARİS
2004 TAKSİM SANAT GALERİSİ
2004 ESKİOSMANLI TERSANESİ BODRUM
2005 YEREBATAN SARNICI İSTANBUL
2006 ŞAM’
A İSTANBUL GÜNLERİ
2006 TİFLİS’TE İSTANBUL GÜNLERİ
2006 KANSERE UMUT VAKFI YARARINA RENG-İ SU ATÖLYE SERGİSİ
A. Burhan Ersan Eserleri - A. Burhan Ersan Ebruları