Hüseyin Cahit Derman Biyografisi ( Hayatı )
Hüseyin Cahit Derman ( 1951)
1951 yılında İstanbul ‘da doğdu.
1966 yılında resim sanatına Galatasaray ve Asmalı-Mescid ‘deki Pera ressamlarının geleneğini sürdüren resim atölyelerinde başladı . Klasik-Akademik resim tarzını buralardaki resim ustalarından öğrendi.
1967 yılında ressam Pertev Boyar ile birlikte doğadan çalışmalarında Empresyonist resmin etkisine girdi.
1971‘de İlk resim sergisini açtı.
1973 yılında İ.D.G.S.Akademisine girdi.
1974‘de resim çalışmaları için gittiği Paris ve Lonra’da iki karma sergiye katıldı.
1978 Klasik,Empresyonist ve Sürrealist çalışmalarına son vererek, bugünkü Çağdaş Romantik resim anlayışını geliştirdi.
1979 da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nden mezun oldu.
1981’de AKM de Uluslararası Atatürk’ün 100.Yıl Sergisine katıldı.
1984 ‘de Tiglat tarafından New York ‘ta açılan sergide tablolarından yapılan tebrik kartları sergilendi.
1987 yılına kadar İstanbul’da 18 kişisel resim sergisi açtı.
1988 yılında Antik A.Ş. tarafından Ankara’da 19.resim sergisi açıldı.
1990 ‘lı yıllarda çeşitli Müzayede Organizasyonlarında tabloları birçok kez en yüksek rakamlara satılarak resim borsasında önemli bir yer edindi.
8-14 Haziran 2000 tarihinde Deniz Müzesinde düzenlenen Türk-Kore Ressamları sergisine bir tablo ile katıldı.
İstanbul başta olmak üzere Ankara ve İzmir’deki galerilerde karma resim sergilerine çok sayıda katıldı.
Önemli kurum ve kuruluşlarda ,müzelerde ve özel koleksiyonlarda yüzlerce eseri bulunmaktadır.
Comtemporary Romantıcs (Çağdaş Romantikler) resim akımının öncüleri arasında gösterilmektedir.
Resimlerinde genellikle İstanbul manzaraları ve İstanbul yaşamı lirik bir temada işlenir.Konuları belgesel; uslubu Neo- Klasiktir.
Son yıllarda "Mavi Güneşli İstanbul" kompozisyonlarında ,güneş ışığının şiddetini soğuk renk tonlarından yola çıkarak elde etti ve bu şekilde kendine özgü bir renk anlayışı yarattı.
Uzun yıllar tablo restoratörlüğünü de resim çalışmalarının paralelinde götürdü ve çok sayıda eski eseri onararak topluma kazandırdı. Eski onarım metotlarının sakıncalarını ortadan kaldırdı. Yırtık tabloları yama yapmadan ve rantuvale etmeden restorasyonunu mümkün kılan bir yöntem geliştirerek bunu sanat çevresine kabul ettirdi.
Türk Resmindeki imzaların bilimsel bir araştırmasını yapan sanatçı, bu konuda ilk kaynağı oluşturan yazılarıyla da önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
Ansiklopedilerde, yurtiçi ve yurtdışında çeşitli yayınlarda adından söz ettiren Derman; halen "Büyükada’da Son Sirtaki" adlı tablosunun romanını yazmaktadır.
Sanatçının ayrıca Seramik , Heykel , Karikatür, Ahşap Oymacılığı , Marangozluk ve Mobilya Tasarımları üzerine çalışmaları bulunmaktadır.
Düzenlemesini Hasan Ferit Derman’ın yaptığı "New Age" türünde bir bestesi de olan Ressam H.Cahit Derman evli ve iki çocuk babasıdır.
__________________
TUALİM
|