Fahir Aksoy Biyografisi
Fahir Aksoy
Fevziye Lisesi, High School, Göztepe Amerikan Koleji ve Edirne Lisesi'nde okuyan, yüksek öğrenim yapa*mamasının nedenini, yaşamöyküsünde "Babam, babasından kalan paraları tüketince kaza kaymakamı oldu ve Anadolu'yu bir baştan öteki başa gezdik. Mali durumumuzun gi*derek kötüleşmesi, yüksek öğrenim yapmama elvermedi." diye açıkla*yan Fahir Aksoy, Vakit, Akşam, Ulus, Son Posta ve Vatan gazetele*rinde çalıştı. Askerlik görevinden sonra Ankara'da Basm-Yayım Genel Müdürlüğü'nde redaktörlük yaptı. 1947'de Hür İdare adlı haftalık bir siyasal gazete çıkardı. Hakkında beş dava açıldı ve sekiz yıla hüküm giydi (1951 yılında çıkarılan genel aftan yararlanarak hapse girmedi.)
Bir ara sigortacılık yaptıktan sonra 1960'ta yeniden Vatan gazetesinde çalıştı. O tarihten sonra resim çalışmalarının yanı sıra, dergi ve gazetelerde resim üstüne yazılar yazdı resim sanatını, Anadolu'nun uzak taşra kentlerine sergiler yoluyla götürüp tanıtmaya çalıştı; Almanya ve İsviçre'de sergiler açtı; Bratisleva'da geleneksel olarak düzenlenen Uluslararası Naif Ressamlar Sergisi'ne katıldı. (1966) ve Matrakçı Nasuh üstüne belgesel bir film hazırladı.
Herhangi bir okul, akım ya da eğilim kapsamına girmeyen Fahir Aksoy' un resimleri, daha çok halk resimle*rine ve naif resimlere ilişkin değer*ler taşır. Gerçekten, halk ressamla*rına özgü gösterişsiz anlatım, gördü*ğünü ve yaşadığını katışıksız bir dille yansıtma çabası, yaşama coşku ölçüsünde bağlılık, geliştiriln saf bir yalınlık, Fahir Aksoy'u simlerinin başlıca nitelikle Türk resminin Batı kökenli etkiler karşısında kimliğini ve kişi koruması gerektiğini söyleyen sanatçı, çözümlerden birinin de bu bir yalınlık olduğuna inanmakta bu açıdan kuram saplantılarının dışında kalmaya özen göstermekte ve zorlamasız bir resim türünün savunuculuğunu yapmaktadır.
__________________
TUALİM
|