Tualim.net
>
Tualim Resim Galerisi
>
Tarihi Eserler-Tarihi Kentler
Mimar Sinan Dehası
Nickiniz
Beni hatırla
Şifreniz
Kayıt ol
Yardım
Topluluk
Ajanda
Tarihi Eserler-Tarihi Kentler
Türkiye ve Dünyadaki Tarihi Eserlerin Tanıtımı,Türkiye ve Dünyadaki Tarihi Şehirler
Sosyal Linkler
Üye Listesi
Seçilene git...
Mimar Sinan Dehası
Tarihi Eserler-Tarihi Kentler
kategorisinde açılmış olan
Mimar Sinan Dehası
konusu , ...
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Mimar Sinan Dehası
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
Görüntülenme Sayısı
4141
LinkBack
Seçenekler
Stil
04.11.09, 03:06
#
1
Kullanıcı Profili
Renklerin Dansı
S.Moderators
Tualim.Net
Renklerin Dansı
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
Mimar Sinan Dehası
Mimar Sinan Dehası
Mimar Sinan'in Selimiye Camii'nin kubbesini o genisliğe oturtmak için
13 bilinmeyenli bir denklemi matematiğin bilinen 4 ana isleminden
farkli besinci. bir islem yaratarak cozdugu soylenir.
Ayrica minarelerin serefelerine cikanlarin yolda birbirlerini
gormemeleri ise buyuk bir bir dehanin urunudur.
Almanlar ayni sistemi meclislerinin onundeki dev kurede kullanmislar.
Mimar Sinan bu sistemi 2 metre capindaki minarelere yuzyillar once
monte edebilecek bir dehadir.
Almanlarin dehasi ise, o cirkin ****l yiginina Selimiye'den fazla
turist cekebilmelerindedir..
*******************************************
Bir gun Selimiye Camii'ne girenler,
kubbenin altiında bir Japon'un ayaklarini kibleye doğru uzatmis
sirtustu yattigini gormusler
Tabii hemenJapon'u, "Burasi kutsal bir yer. Bu sekilde yatmak bizim
inanclarimiza gore saygisizliktir.
Lutfen oturun veya ayakta durun" diyerek uyarmislar.
Ancak, Japon trans vaziyetteymis,
gozlerini kubbeden ayirmadan soyle sayikliyormus:
"Bu imkansiz. Ben yillarin muhendisiyim. Bu kubbe var olamaz.
Hayal goruyorum. Bu kubbenin orada o sekilde durmasi fizik ve
matematik kurallarina aykiri.
Bu imkansiz, orada hicbir sey yok,orada hicbir sey yok..."
*********************************
Selimiye camisisinin zemini gevsek toprakmis.
Bu nedenle minarelerinin yakin zamanda yikilacagi farkedilimis.
Uluslararasi bir grup bilimadami toplanmislar.
Nasil kurtaririz bu tarihi minareleri diye kafa kafaya vermisler.
Sonucta en son teknoloji olan ****l kelepcelerle minarelerin
temellerini sabitlemenin en iyi cozum olduğuna karar vermişler.
Minarelerin temellerini acinca, koymayi dusundukleri kelepcelerin
aynisiyla karsilasmislar.
Mimar Sinan bilmem kaç yüzyil once ayni seyi dusunmus megerse....?
*********************************************
1950-60 arasi bir tarihte insaat muhendisi, mimar ve jeofizikçilerden
olusan bir Japon heyeti Turkiye'ye gelmis.
Heyet Imar ve Iskan Bakanligi'ndan izin alarak ulkemizdeki tarihi
yapilari incelemeye baslamis.
Ayasofyayi, Yerebatan Sarnicini filan gezdikten sonra sira Sinan' in
kalfalik eseri Suleymaniye Camisi'yle Sinan'in ogrencisi Mimar Davut
Aga'nin eseri Sultanahmet Camisi'ne gelmis.
Japonlar bu camiler uzerinde gunlerce inceleme yapmislar.
Her geçen gun saskinliklari daha da artiyormus.
Cunkü Japonlar daha ilk incelemede camilerin gevsek bir zemin uzerine
insa edildiğini anlamislar.
Ama bunca yil, bu camilerde bir catlak dahi olmamasina akil sir
erdirememisler.
Bunun uzerine Tuürkiye programinin gerisini tamamen iptal edip, bu iki
cami üzerine yogunlasmislar.
Arastirmalarinin sonucunda herhangi bir sarsinti sirasinda bu iki
caminin sabitlenmediğini aksine yerinde oynayarak yikilmaktan
kurtulabildiği ortaya çikmis. Minareleri incelediklerinde ise
dumurlari ikiye katlanmis.
Minarelerin cok daha gelismis bir rayli sistem mekanizmasi uzerine
oturtulduğunu ve her yone yaklasik 5 derece yatabildiğini gormusler.
Daha derin arastirma yapmak için Edirne'ye,
Sinan'in ustalik eseri Selimiye Camisi'ne gitmisler.
Ordaki olaganustu sistemleri gorunce iyice dumur olmuslar.
Selimiye'nin tüm sirlarini aylarini harcayarak
cozmüsler.
Japonya'ya donduklerinde ise Sinan'in sirlarini
uygulamaya sokarak sehirlerini Sinan'in kullandigi
sistemlerle kurup muazzam gokdelenler dikmisler.
Yani su an gelismis ulkelerin gokdelen yapiminda
kullanildiklari cogu sistem,
yuzyillar önce Sinan'in gelistirdigi
mekanizmalarmis.
tac mahalın mımarı mehmet efendı mımar sınanın ogrencısıymıs
__________________
T
U
A
L
İ
M.
N
E
T
Bookmarks
Google
Etiketler
dehası
,
mimar
,
sinan
«
önceki Konu
|
sonraki Konu
»
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor.
(0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
Seçenekler
Yazdırılabilir şekli göster
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Stil
Normal
Hybrid-Şeklinde gösterime geç
Ağaç şeklinde gösterime geç
Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz
Yok
Cevap Yazma Yetkiniz
Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz
Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz
Yok
BB code
is
Açık
Smileler
Açık
[IMG]
Kodları
Açık
HTML-Kodu
Kapalı
Trackbacks
are
Açık
Pingbacks
are
Açık
Refbacks
are
Açık
Forum Rules
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
Son Mesaj
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Osman Hamdi Bey ve Mimar Sinan Salonları Tel
7 Renk
Sanat Galerileri
0
31.12.11
02:27
Zal Mahmud Paşa Camii Tarihçesi - Mimar Sinan Eserleri
Renklerin Dansı
Tarihi Eserler-Tarihi Kentler
0
05.08.10
04:46
Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Yetenek Sınavı 2010
Renklerin Dansı
Güzel Sanatlar Fakülteleri
0
30.05.10
03:47
Resimlerle Mimar Sinan Eserleri
Renklerin Dansı
Tarihi Eserler-Tarihi Kentler
16
20.01.10
16:47
Mimar Sinan Eserleri
Renklerin Dansı
Tarihi Eserler-Tarihi Kentler
0
20.01.10
14:49
Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman:
11:45
.
Bize Yazin
-
Tualim.Net
-
Arşiv
-
Yukarı git
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 RC 2
Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us
Bookmark in Technorati
Tweet this thread
Share on Facebook
Spurl this Thread!