21.04.09, 13:40 | #1 |
21.04.09, 13:43 | #2 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
UYGULAMA: BAĞLAYICILAR
50 005 Stand Bezir Yağı, ( Stand Linseed Oil ) Yavaş kurur ve çok az sarartır. Isıtılarak elde edildiği için soğuk pres, kaynatılmış ve beyazlatılmış bezir yağlarından daha yavaş kuruyan ve daha az sarartan önceden polimerize edilmiş bezir yağı. Tempera tekniğindeki emülsiyonlar, pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir malzemedir. Elastik ve dayanıklı bir tabaka elde etmenizi sağlar. 50 014 Kaynatılmış Bezir Yağı ( Boiled Linseed Oil ) Yağ ile çözülebilir kurutucularla birlikte kaynatılmış bezir yağı. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir bileşimdir. Beyazlatılmış, soğuk pres ve stand bezir yağlarından daha hızlı kurur. 50 015 Rafine, Beyazlatılmış Bezir Yağı ( Linseed Oil , Refined and Bleached ) Kurutucu maddelerden arındırılmış, parlak, beyazlatılmış, ince yağ.. Kendi bulduğunuz yağlı boya renkleri ve resim medyumları için bağlayıcı bileşim. Bezir yağının doğal sararma eğilimi ağartma yöntemiyle önlenemez. 50 016 Beyazlatılmış Haşhaş Yağı ( Poppy Oil , Bleached ) Bezir yağına göre daha yavaş kurur ve açık renklidir. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz beyaz ve açık renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir malzemedir. Ayçiçek ve bezir yağı ile birlikte az miktarda kullanınız. 50 025 Rafine Ayçiçek Yağı ( Sunflower Oil , Refined ) Bezir yağına göre daha yavaş kurur ve açık renklidir. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz beyaz ve açık renkler ve resim medyumları için bağlayıcı. 50 027 Soğuk Pres Bezir Yağı ( Linseed Oil , Cold Pressed ) Keten tohumunun ilk presinden elde edilen doğal, yapışkansız yağ. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı. 50 073 Venedik Terebentini Reçinesi ( Venetian Turpentine Resin) Yapışkan, doğal balsam. Oldukça şeffaf, hakiki melezçam ( larch ) terebentini. Yağlı boyada resim medyumu bileşeni ve tempera emülsiyonu olarak kullanılır. Az miktarda kullanılır. Terebentinle çözülür. 50 093 Taneli Dammar Reçinesi ( Dammar in Pieces ) Birinci sınıf beyaz Palembang - dammar'ı . Schmincke medyum ve vernikleri için kullanılır. Terebentinle çözülür. 50 094 Mastik Reçine ( Mastic Resin) Schmincke, medyum ve verniklerinde kullanılan mastik çözeltiler için ekstra berrak birinci sınıf Sakız adası mastikası.Terebentinle çözülür. 50 104 Dalgalı Sentetik Reçine ( Cyclohexanone Resin) Işığa dayanıklılığı mükemmel renksiz, dalgalı sentetik reçine. Dammar'dan daha serttir. Schmincke medyum ve verniklerinde kullanılır. Terebentinle çözülür. 50 008 Parlak Dammar Verniği ( Dammar Varnish ) En iyi beyaz Palembang - Dammar'ından elde edilmiş, yağlı boyalar için, parlak, sarartmayan, doğal reçine verniği. Terebentin ve alternatif terebentinle çözülebilir. 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. Bileşimi: Dammar reçinesi, mineral özler. 50 017 Mastik Vernik, ( Mastic Varnish ) Saten parlaklığında, sarartmayan, ekstra açık Sakız mastikasından elde edilmiş, yağlı boyalar için doğal-reçine verniği. Dammar verniğine kıyasla çok az serttir. Terebentinle inceltildiğinde rötuş verniği olarak da kullanılabilir. Alternatif terebentinle (50 019) çözülmez. 50 020 Parlak, Alkol Rötuş Verniği ( Alcoholic Retouching Varnish , Glossy ) Yağlı boyalar için parlak, geçici koruyucu, orta vernik Üzerine boya sürülebilir. Mat yüzeyleri parlatmada kullanılır (ıslak zeminde değil). Alkolle inceltilip az kullanıldığı zaman parlaklık yumuşatılır. Son vernik olarak kullanılmaz! Alkol içermeyen diğer verniklerle karıştırmayınız. Henüz kurumuş yağlı boya zeminleri yumuşatabilir. Yağlıboya için parlak, sarartmayan, sentetik reçine verniği. Mineral öz bazlı verniklerin donuklaşma eğilimi olduğu için alkol rötuş verniği diğer verniklerle birlikte aynı katmanlarda kullanılmamalıdır. Bileşimi: Keton reçinesi, alkol, aromatik yağ. 50 044 Nötrleştirme Verniği ( Neutral Varnish ) Parlaklık farkını kaldıran mat saten, bal mumu içermeyen reçine verniği. Geniş, yumuşak fırçayla dikkatli uygulayın. Terebentin ve mineral özlerle temizlenebilir. Kullanmadan önce iyice çalkalayınız. 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. Bileşimi: Akrilik reçine, mineral özler, inorganik matlaştırma maddesi. 50 064 Mat, Son Vernik (Mat Varnish ) Mat yüzey sağlayıcı balmumu içeren ve daha az sarartan dayanıklı son vernik. Terebentin yağı ile çözülür. 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. Bileşimi: Dammar , balmumu sentezi, mineral özü. Kullanmadan önce yeni zeminlerde deneyiniz. 50 065 Parlak, Son Vernik (Final Varnish ) Yağlıboya için parlak, sarartmayan, sentetik reçine verniği. Özellikle stand yağı katkısına bağlı olarak elastik kalır. Sadece tamamen kurumuş boya tabakalarına uygulanmalıdır (en erken 8-12 ay sonra). Terebentin yağı ve alternatif terebentin ile çözülebilir. Bileşimi: Cylohexanone reçine, akrilik reçine, stand yağı, mineral özü. 50 072 Balmumu Verniği ( Wax Varnish ) Mat saten efekti verir. Kuruyan yağlıboya üzerine uygulanan bir jeldir . Uygulaması: Başparmağınızla veya pürüzsüz yumuşak bir bez parçasıyla hafifçe ovun. Üzerinden fırça geçtikten sonra mat saten görünümünde koruyucu bir tabaka oluşturur. Bileşimi: Balmumu, dammar , mineral özler. 50 083 Parlak, Tablo Verniği (Picture Varnish ) Yağlıboya için üst kaplama olarak kullanılan parlak, sarartmayan, sentetik reçine verniği. Yüksek dayanıklılığa sahip renksiz ince bir tabaka sağlar. 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. Bileşimi: Cylohexanone reçine, akrilik reçine, mineral özü, kurumayan yağlar. 50 084 Rötuş ve Son Vernik ( Universal Varnish RS) Yağlıboya ve artist baskıları için parlak, sarartmayan, sentetik reçine verniği. Mat bölgeleri parlatmak içindir. Dayanıklı, elastik ve kalıcı bir ince tabaka elde edilmesini sağlar. Rötuş verniği olarak kullanılırsa alternatif terebentin ile çözülebilir. Bileşimi: Akrilik reçine, mineral özü ve aromatik yağlar. 50 408 Sprey Mat/Son Vernik (AEROSPRAY Mat Film) Genel amaçlı, mat, hızlı kuruyan (yaklaşık 15 dk .) akrilik reçine verniği. Renksiz, sarartmayan, eskitmeyen vernik. Bütün artist boya ve baskıları için elastik koruma sağlar. Fiksatif olarak kullanırken ince bir tabaka halinde uygulanmalıdır. Suluboya ve Pastel ile kullanıldığında renk tonunu yoğunlaştırabilir. Yağlıboyalarda 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. UV-koruması reçinenin eskitmesini geciktirir. Benzin ya da terebentin yağı ile çözülür. Bileşimi: Akrilik reçine, mineral özü, UV-koruma. 50 412 Sprey Rötuş/Parlak/Son Vernik (AEROSPRAY Glossy Film) Genel amaçlı, parlak, hızlı kuruyan akrilik reçine verniği. Fiksatif veya rötuş verniği olarak kullanırken ince bir tabaka halinde uygulanmalıdır. Renksiz, sarartmayan, eskitmeyen vernik. Bütün artist boya, baskı ve fotoğrafları için elastik koruma sağlar. Sulu boya veya pastel ile kullanıldığında renklerde değişiklik görülebilir. Yağlı boyalarda 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. UV-koruması reçinenin eskitmesini geciktirir. Benzin ya da terebentin yağı ile çözülür. Bileşimi: Akrilik reçine, mineral özü, UV-koruma. 50 414 Sprey Tablo Verniği (AEROSPRAY Picture Varnish ) Yağlıboya için üst kaplama olarak kullanılan parlak, sarartmayan, akrilik reçine verniği. Renksiz ve yüksek dayanıklılığa sahip ince tabaka meydana getirir. 8-12 ay sonra tekrar uygulanabilir. Bileşimi: Cylohexanone reçine, akrilik reçine, mineral özü, kurumayan yağlar. 50 416 Sprey Parlak/Son Vernik (AEROSPRAY Final Varnish ) Yağlıboya için parlak, sarartmayan, sentetik reçine verniği. Özellikle stand yağı katkısına bağlı olarak elastik kalır. Sadece tamamen kurumuş boya tabakalarına uygulanmalıdır (en erken 6-8 ay sonra). Terebentin yağı veya alternatif terebentin ile çözülebilir. Bileşimi: Cylohexanone reçine, akrilik reçine, stand yağı, mineral özü. ÖZEL AMAÇLI: RESTORASYON MEDYUMLARI 50 021 Koyu Kurutucu ( Siccative , Dark ) Oksijenin hızlı emilmesine (kimyasal kuruma) bağlı olarak yüzeyin hızlı, eşit ve tam olarak kurumasını sağlar. Damla olarak ilave edin (yaklaşık %0.1) aksi halde renklerde koyulaşma, kırışma, yapışma hatta yırtılma görülebilir. Bileşimi: Organik çözücülerdeki kobalt zirkonyum. 50 003 Copaiv Balsam Sert yağlıboya tabakalarını çözme gücüne sahip pelesenke (balsam) benzeyen doğal çözücü. Kristalize olan reçine, şişe 50 o dereceye kadar ısıtılarak sıvı hale getirilebilir. Geri dönüşü olmayan hatalar yapılabileceğinden sadece profesyonel restoratörler tarafından kullanılmalıdır. Yağlıboyada resim medyumu olarak kullanılmaz. 50 018 Yağlıboya Temizleyicisi ( Cleaner for Oil Paintings ) Yüzeyi tamamen kirden arındırmak için balmumu içeren jel . Sert boya tabakalarını etkilemez. Belirli bir bölgeye bir defada pamuk ile uygulanır ve hafifçe ovarak kir temizlenir. Yüzeye mümkün olduğunca az temas edilir. Bu işlem sonrasında çok dikkatli bir terebentin veya alternatif-terebentin uygulaması söz konusu olabilir. 50 060 Vernik Temizleyicisi ( Varnish Remover ) Çok eski ve sert vernik ve boya tabakalarını çözme gücüne sahip agresif solventlerden oluşan bir karışım. Terebentinden daha güçlüdür. Küçük bir bölgeye pamukla vernik temizleyicisini uygulayın. Sert vernik tabakasının yumuşadığını göreceksiniz. Önce terebentin veya alternatif terebentin kullanın. Eğer bu ikisi istediğiniz temizliği sağlamıyor ise vernik temizleyicisini kullanın. Kullanmadan önce mutlaka denenmelidir. Bileşimi:Çeşitli alkoller,aseton, mineral öz. 50 069 Phoebus A, Restorasyon Medyumu ( Phoebus A, Restoring Medium ) Çatlak ve kararmış yağlıboya tabakalarını restore etmek amacıyla hazırlanan bu ürün vernik temizleyicisi gibi çok kuvvetli maddeler içerir. Restore edilecek bölge pürüzsüz bir kumaş parçası ile azar azar eski parlaklığını alana kadar ovulur.Bu işlemden sonra boya tabakalarının yeniden katılaşması beklenir (birkaç hafta sürebilir). Daha sonra terebentin balsam yağı veya alternatif terebentin kullanarak da bu temizleyiciyi temizleriz. Ürünün nüfuz etme süresi boyanın kalınlığına bağlı olarak değişir ancak genelde kısa sürer. Kullanmadan önce mutlaka deneyiniz. Restorasyon işlemi bitince bir kat son vernik atılır. Gazyağı, mineral öz ve yağ esansları içerir. |
21.04.09, 13:43 | #3 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
SULUBOYA YARDIMCI MALZEMELERİ 50 031 Temizlenmiş Sığır Ödü ( Oxgall , Cleaned ) Suyun yüzey gerilimini artırır. Yağlı bölgelere sulu boya ve guaj sürülmesini kolaylaştırır. Çatlatma verniği tekniğinde kullanılan öd astar boya ile damlama yapmadan katı bir bileşim sağlar. 50 300 Sıvı Maske ( Liquid Frisket ) Belli bölgeleri maskelemek için sıvı, renksiz yapışkan emülsiyonu. Kuruduktan sonra sıvı maske uygulanan sulu boya kağıdı, karbon, fotoğraf veya ince tabakaların boya almaması gerekmektedir. Kalem, pamuk veya ağaç çubuk ile sulandırmadan kullanılmalıdır. Kuruduktan sonra renklendirilmelidir. Sıvı maskeyi 2 günden fazla zeminde tutmayın. En kısa sürede tamamen temizleyin. Kağıt kalitesiyle orantılı olarak sarılaşma görülebilir. Aletleri su veya sabunla hemen temizleyin. Şişeyi iyice kapatıp nemden koruyun. Bileşimi: Amonyaksız sentetik reçine dağılımı. 50 302 Konsantre Arap Zamkı ( Gum Arabic , Concentrated ) Bütün guaj ve sulu boyalar için bağlayıcı ve sıvı yapışkan medyum. Astar boyanın saydam yapışmasını, parlaklık ve renklerin yoğunluğunu artırır. Pigmentlerden elde edilen renkler için bağlayıcı. Su ile çözülebilir. 50 112 Suluboya Verniği ( Varnish for Watercolor ) Teknik suluboya uygulamaları için alkollü vernik. Renk tonlarını yoğunlaştırır, suluboya kağıdının saydamlığını artırır. Fırça alkol ile temizlenmelidir. Bileşimi: UV-emici, polyvinyl reçine, etanol. 50 403 Sprey Suluboya Fiksatifi (AEROSPRAY Water Color ) Suluboya için son fiksatif . Suluboya resmini parmak izi, nem ve tozdan korur. İnce bir tabaka halinde uygulandığında resimde renk değişmesi oluşmaz. Suluboya kağıdının saydamlığını artırabilir. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm mesafesinde kullanın. Yapışkan sprey tepeciklerini aseton ile temizleyin. Bileşimi: Polyvinyl reçinesi. 50 405 Genel Amaçlı Fiksatif (AEROSPRAY Fixative , Universal ) Çeşitli resim teknikleri için alkol bazlı, UV korumalı, genel amaçlı fiksatif . Karakalem tekniği için orta/ara vernik olarak kullanıldıktan sonra üzerine yağlıboya çalışılabilir. Suluboya, guaj , pastel, karakalem, resim ve ink -jet baskılarında son fiksatif olarak kullanılır (kullanmadan önce test ediniz). Fiksatif , saten parlaklığında, hızlı kurur, sarartmaz ve kuruduğunda berrak ve ince bir tabaka oluşturur. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm uzaklıkta çapraz bir bir açıyla püskürtün. İstenilen sabitlik derecesi elde edilene kadar yüzey kuruduktan sonra işlemi tekrar edin. Yapışkan sprey tepeciklerini alkolle temizleyin.. Polivynl reçine, UV emici ve alkol içerir. PASTEL YARDIMCI MALZEMELERİ 50 502 Astar ( Primer ) Emici karakterde, beyaz, ışığa dayanıklı, kuvvetli bir astar. 50 500 (yapıştırıcı) ile emiciliği azaltılabilir. Schmincke akrilik ile renklendirilebilir. Kullanım şekli: Astarı su ile inceltin ( min %10 � max . %30 oranında) ve fırçayla zemine 3-4 kat uygulayın. Kuruduktan sonra üzerine akrilik ve yağlıboya uygulanabilir. 50 010 Karakalem Fiksatifi ( Fixative for Charcoal and Pencil ) Kuvvetli sabitleme özelliğine sahiptir. Sarartmayan reçine ve beyazlatılmış gomalaktan üretilen alkollü fiksatif . Tabloya dikey pozisyonda, 30-40 cm mesafede uygulanır. Reçine miktarı fazla olduğundan pastel fiksatifinden daha güçlüdür. Keton reçinesi ve gomalak içerir. 50 068 Pastel Fiksatifi ( Fiksative for Pastels ) Pastel ve tebeşir için yüksek sabitleme gücüne sahip alkollü ara ve son vernik. Kullanılan sprey miktarına bağlı olarak renk değişimi görülebilir. Tabloya dikey pozisyonda, 30-40 cm mesafede uygulanır. Polivynl reçine içerir. 50 310 Pompalı Karakalem Fiksatifi (AEROPUMP Fixative for Charcoal and Pencil ) Kuvvetli sabitleme özelliğine sahiptir. Sarartmayan reçine ve beyazlatılmış gomalaktan üretilen alkollü fiksatif . Tabloya dikey pozisyonda, 30-40 cm mesafede uygulanır. Az miktarda olmak koşuluyla pastelde de kullanılabilir. Reçine miktarı fazla olduğundan pastel fiksatifinden daha güçlüdür. Keton reçinesi ve gomalak içerir. 50 368 Pompalı Pastel Fiksatifi (AEROPUMP Fiksative for Pastels ) Pastel ve tebeşir için yüksek sabitleme gücüne sahip alkollü ara ve son vernik. Kullanılan sprey miktarına bağlı olarak renk değişimi görülebilir. Polivynl reçine içerir. 50 402 Sprey Pastel Fiksatifi (AEROSPRAY Fiksative for Pastels ) Pastel ve tebeşir için yüksek sabitleme gücüne sahip alkollü ara ve son vernik. Kullanılan sprey miktarına bağlı olarak renk değişimi görülebilir. Polivynl reçine içerir. 50 405 Genel Amaçlı Fiksatif (AEROSPRAY Fixative , Universal ) Çeşitli resim teknikleri için alkol bazlı, UV korumalı, genel amaçlı fiksatif . Karakalem tekniği için orta/ara vernik olarak kullanıldıktan sonra üzerine yağlıboya çalışılabilir. Suluboya, guaj , pastel, karakalem, resim ve ink -jet baskılarında son fiksatif olarak kullanılır (kullanmadan önce test ediniz). Fiksatif , saten parlaklığında, hızlı kurur, sarartmaz ve kuruduğunda berrak ve ince bir tabaka oluşturur. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm uzaklıkta çapraz bir bir açıyla püskürtün. İstenilen sabitlik derecesi elde edilene kadar yüzey kuruduktan sonra işlemi tekrar edin. Yapışkan sprey tepeciklerini alkolle temizleyin.. Polivynl reçine, UV emici ve alkol içerir. AIRBRUSH (AEROCOLOR) YARDIMCI MALZEMELERİ 50 250 Temizleyici ( Aeroclean Rapid ) Kuru airbrush renklerini ve mürekkeplerini çözmek için kullanılan sıvı ve kolay hareket edebilen özel bir çözücü. Aktif zemin üzerinde hareket, airbrush'larda kalan katılaşmış kökleşmiş renk artıkları ile dolmakalem ve rapido mürekkeplerini çözer. 50 251 Parlak Astar, Deri Astar Boyası ( Aerocolor Lack ) Poliüretan dağılım bazlı, su ile çözünebilir pürüzsüz parlak vernik . Yağsız zemine yapışır (deri, ahşap, akrilik). Deride kullanırken 1:1 oranında inceltmek gerekir. Bileşimi: Sulu üretan dağılımı. 50 300 Sıvı Maske ( Liquid Frisket ) Belli bölgeleri maskelemek için sıvı, renksiz yapışkan emülsiyonu. Kuruduktan sonra sıvı maske uygulanan sulu boya kağıdı, karbon, fotoğraf veya ince tabakaların boya almaması gerekmektedir. Kalem, pamuk veya ağaç çubuk ile sulandırmadan kullanılmalıdır. Kuruduktan sonra renklendirilmelidir. Sıvı maskeyi 2 günden fazla zeminde tutmayın. En kısa sürede tamamen temizleyin. Kağıt kalitesiyle orantılı olarak sarılaşma görülebilir. Aletleri su veya sabunla hemen temizleyin. Şişeyi iyice kapatıp nemden koruyun. Bileşimi: Amonyaksız sentetik reçine dağılımı. 50 301 Airbrush Astarı ve Medyumu ( Airbrush Primer and Medium ) AEROCOLOR için yüksek yapışma gücüne sahip çözücü (su yerine) ve astar boya. Yapışmayı, silinmeye ve suya dayanıklılığı artırır. Airbrush veya fırça ile uygulanır. Su ile çözülebilir. Temizleyici: AEROCLEAN. Bileşimi: Saf Akrilat . 50 910 Tekstil Medyumu ( Aerotex ) AEROTEX'i AEROCOLOR ile 1:1 oranında karıştırın. Uygulamadan önce kumaşın yıkanmış, kurulanmış ve ütülenmiş olması gerekir. Uygulamadan sonra boya kurutulmaldır . Kumaşın ters tarafına (pamuk 2 dakika, ipek/yün 4-6 dakika, sentetik fibre 8 dakika) ütü yapılır. Çalıştığınız aletler Aeroclean Rapid ile temizlenebilir. AEROTEX'i don ve hararetten koruyunuz. Sentetik fibre. |
21.04.09, 13:44 | #4 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
PİGMENT MEDYUMLARI SU BAZLI BAĞLAYICILAR 50 088 Kazein Bağlayıcı Medyumu Pigment ezilmesinde kullanılan su bazlı bağlayıcı. Kazein boyaları ve kazein tempera üretimi için hidrolize edilmiş boraks. Akrilik boyaya ilave edildiğinde yoğunluğu artırır ve cam gibi düz zeminlere yapışmayı kolaylaştırır. Laktik kazein içerir. 50 302 Konsantre Arap Zamkı ( Gum Arabic , Concentrated ) Bütün guaj ve sulu boyalar için bağlayıcı ve sıvı yapışkan medyum. Astar boyanın saydam yapışmasını, parlaklık ve renklerin yoğunluğunu artırır. Pigmentlerden elde edilen renkler için bağlayıcı. Su ile çözülebilir. 50 550 Akrilik Boyama Medyumu Hassas zeminlerde yapışmayı artırır, parlaklık ve saydamlık özelliklerini kuvvetlendirir. Bileşimi: Saf akrilik dağılımı. 50 555 Binder Akrilik boya, astar ve medyumları üretimi için saf akrilat dağılımı. Schmincke akrilik boyalarına katıldığında yapışkanlığı artırır. Kolay kurur ve parlak bir görüntü sağlar. Saf olarak veya akrilik boya ve medyumları ile karıştırılarak kullanılabilir. Schmincke akrilik bağlayıcısı pigment ezerken de kullanılır. YAĞLAR 50 005 Stand Bezir Yağı, ( Stand Linseed Oil ) Yavaş kurur ve çok az sarartır. Isıtılarak elde edildiği için soğuk pres, kaynatılmış ve beyazlatılmış bezir yağlarından daha yavaş kuruyan ve daha az sarartan önceden polimerize edilmiş bezir yağı. Tempera tekniğindeki emülsiyonlar, pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir malzemedir. Elastik ve dayanıklı bir tabaka elde etmenizi sağlar. 50 014 Kaynatılmış Bezir Yağı ( Boiled Linseed Oil ) Yağ ile çözülebilir kurutucularla birlikte kaynatılmış bezir yağı. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir bileşimdir. Beyazlatılmış, soğuk pres ve stand bezir yağlarından daha hızlı kurur. 50 015 Rafine, Beyazlatılmış Bezir Yağı ( Linseed Oil , Refined and Bleached ) Kurutucu maddelerden arındırılmış, parlak, beyazlatılmış, ince yağ.. Kendi bulduğunuz yağlı boya renkleri ve resim medyumları için bağlayıcı bileşim. Bezir yağının doğal sararma eğilimi ağartma yöntemiyle önlenemez. 50 016 Beyazlatılmış Haşhaş Yağı ( Poppy Oil , Bleached ) Bezir yağına göre daha yavaş kurur ve açık renklidir. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz beyaz ve açık renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir malzemedir. Ayçiçek ve bezir yağı ile birlikte az miktarda kullanınız. 50 025 Rafine Ayçiçek Yağı ( Sunflower Oil , Refined ) Bezir yağına göre daha yavaş kurur ve açık renklidir. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz beyaz ve açık renkler ve resim medyumları için bağlayıcı. 50 027 Soğuk Pres Bezir Yağı ( Linseed Oil , Cold Pressed ) Keten tohumunun ilk presinden elde edilen doğal, yapışkansız yağ. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı. REÇİNELER 50 073 Venedik Terebentini Reçinesi ( Venetian Turpentine Resin) Yapışkan, doğal balsam. Oldukça şeffaf, hakiki melezçam ( larch ) terebentini. Yağlı boyada resim medyumu bileşeni ve tempera emülsiyonu olarak kullanılır. Az miktarda kullanılır. Terebentinle çözülür. 50 093 Taneli Dammar Reçinesi ( Dammar in Pieces ) Birinci sınıf beyaz Palembang - dammar'ı . Schmincke medyum ve vernikleri için kullanılır. Terebentinle çözülür. 50 094 Mastik Reçine ( Mastic Resin) Schmincke, medyum ve verniklerinde kullanılan mastik çözeltiler için ekstra berrak birinci sınıf Sakız adası mastikası.Terebentinle çözülür. 50 104 Dalgalı Sentetik Reçine ( Cyclohexanone Resin) Işığa dayanıklılığı mükemmel renksiz, dalgalı sentetik reçine. Dammar'dan daha serttir. Schmincke medyum ve verniklerinde kullanılır. Terebentinle çözülür. YALDIZ VE ÇATLATMA VERNİK MEDYUMLARI 50 031 Temizlenmiş Sığır Ödü ( Oxgall , Cleaned ) Suyun yüzey gerilimini artırır. Yağlı bölgelere sulu boya ve guaj sürülmesini kolaylaştırır. Çatlatma verniği tekniğinde kullanılan öd astar boya ile damlama yapmadan katı bir bileşim sağlar. 50 032 Yaldız Medyumu ( Bronze Medium ) Yağlıboya ve eşyaların yaldızlanmasında kullanılan toz yaldız için bağlayıcı medyum. Emici yüzeylere bir kat yaldız medyumu uygulayın.Toz yaldızı medyum ile karıştırdıktan sonra beklemeksizin terebentin veya alternatif terebentin ile uygulayın. Kuruduktan sonra kalan yaldız terebentin veya alternatif terebentin ile tekrar çözülebilir. Vernik uygulamısından önce test edillmes önerilir. Mineral öz ve cumarone reçinesi içerir. 50 071 Suni Çatlatma Verniği Astarı (RAPID Undercoat 1) Akrilik ve yağlıboyada kullanılan çatlatma verniği için astar olarak kullanılmasının yanında kağıt, ahşap, cam veya ****l üzerindeki çeşitli çalışmalarda da kullanılır. Astar, 50-90 dk . Arasında kurumaya başladığında çatlatma verniğini (50 075) hala yapışkan olan astar üzerine uygulayın. Emici yüzeylere %20-30 oranında alternatif terebentin (50 019) ile karıştırılan Rapid Undercoat 1 uygulanır ve tamamen kuruduktan sonra çalışmaya devam edilir. Önceden yapacağınız denemeler çok önemlidir. Alkid reçine içerir. 50 075 Suni Çatlatma Verniği ( Crackle Varnish 2) Astar ( Rapid Undercoat 1) üzerine daha tam kurumadan dengeli bir kat uygulanır. Astardaki kırılma efekti birkaç saat sonra yani çatlatma verniği tam olarak kuruduktan sonra belli olur. Kuruma işleminin tamamlanması için 1 gece beklenmelidir. Daha sonra çatlaklar Schmincke yağlıboyaları ile boyanabilir. Arap zamkı ve su içerir. GUAJ BOYA YARDIMCI MALZEMELERİ 50 502 Astar ( Primer ) Emici karakterde, beyaz, ışığa dayanıklı, kuvvetli bir astar. 50 500 (yapıştırıcı) ile emiciliği azaltılabilir. Schmincke akrilik ile renklendirilebilir. Kullanım şekli: Astarı su ile inceltin ( min %10 � max . %30 oranında) ve fırçayla zemine 3-4 kat uygulayın. Kuruduktan sonra üzerine akrilik ve yağlıboya uygulanabilir. 50 031 Temizlenmiş Sığır Ödü ( Oxgall , Cleaned ) Suyun yüzey gerilimini artırır. Yağlı bölgelere sulu boya ve guaj sürülmesini kolaylaştırır. Çatlatma verniği tekniğinde kullanılan öd astar boya ile damlama yapmadan katı bir bileşim sağlar. 50 300 Sıvı Maske ( Liquid Frisket ) Belli bölgeleri maskelemek için sıvı, renksiz yapışkan emülsiyonu. Kuruduktan sonra sıvı maske uygulanan sulu boya kağıdı, karbon, fotoğraf veya ince tabakaların boya almaması gerekmektedir. Kalem, pamuk veya ağaç çubuk ile sulandırmadan kullanılmalıdır. Kuruduktan sonra renklendirilmelidir. Sıvı maskeyi 2 günden fazla zeminde tutmayın. En kısa sürede tamamen temizleyin. Kağıt kalitesiyle orantılı olarak sarılaşma görülebilir. Aletleri su veya sabunla hemen temizleyin. Şişeyi iyice kapatıp nemden koruyun. Bileşimi: Amonyaksız sentetik reçine dağılımı. 50 302 Konsantre Arap Zamkı ( Gum Arabic , Concentrated ) Bütün guaj ve sulu boyalar için bağlayıcı ve sıvı yapışkan medyum. Astar boyanın saydam yapışmasını, parlaklık ve renklerin yoğunluğunu artırır. Pigmentlerden elde edilen renkler için bağlayıcı. Su ile çözülebilir. 50 405 Genel Amaçlı Fiksatif (AEROSPRAY Fixative , Universal ) Çeşitli resim teknikleri için alkol bazlı, UV korumalı, genel amaçlı fiksatif . Karakalem tekniği için orta/ara vernik olarak kullanıldıktan sonra üzerine yağlıboya çalışılabilir. Suluboya, guaj , pastel, karakalem, resim ve ink -jet baskılarında son fiksatif olarak kullanılır (kullanmadan önce test ediniz). Fiksatif , saten parlaklığında, hızlı kurur, sarartmaz ve kuruduğunda berrak ve ince bir tabaka oluşturur. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm uzaklıkta çapraz bir bir açıyla püskürtün. İstenilen sabitlik derecesi elde edilene kadar yüzey kuruduktan sonra işlemi tekrar edin. Yapışkan sprey tepeciklerini alkolle temizleyin.. Polivynl reçine, UV emici ve alkol içerir. .
|
21.04.09, 13:46 | #5 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
AKRİLİK YARDIMCI MALZEMELERİ 50 500 Yapıştırıcı (Size) Özellikle kaba tual bezi gibi emme gücü fazla yüzeylerde kullanılan bir yapıştırıcıdır. Bu yapıştırıcı tual bezini korur ve gesso /astar uygulamasına hazırlar. Ahşap, karton ve diğer bezlere de ön uygulama yapılabilir (test ettikten sonra bütün yüzeye uygulayınız). Basit kullanımı: 1:1 oranında su ile inceltilerek zeminin yapısına göre iki ince kat atılır. Kuruduğunda ince bir tabaka oluşturur. Doygun hale gelen zemine daha sonra gesso ve astar atılabilir veya akrilik boya doğrudan kullanılabilir. 50 502 Astar ( Primer ) Emici karakterde, beyaz, ışığa dayanıklı, kuvvetli bir astar. 50 500 (yapıştırıcı) ile emiciliği azaltılabilir. Schmincke akrilik ile renklendirilebilir. Kullanım şekli: Astarı su ile inceltin ( min %10 � max . %30 oranında) ve fırçayla zemine 3-4 kat uygulayın. Kuruduktan sonra üzerine akrilik ve yağlıboya uygulanabilir. 504 Gesso Hafif emici karakterde, beyaz, ışığa dayanıklı ve opak bir astar. Schmincke akrilik ilave ederek renklendirilebilir. Kullanım şekli: Gesso kullanıma hazır halde sunulmaktadır ancak yine de %10-%20 oranında su ile inceltilebilir. Daha sonra zemine fırçayla 3-4 kat sürülebilir. Kuruduktan sonra üzerine akrilik ve yağlıboya uygulanabilir. UYGULAMA: JEL VE MACUNLAR 50 520 Yoğun Kıvamlı Parlak Jel ( heavy body gel, glossy ) Kuruduğunda berrak ve parlak ince bir tabaka oluşturan yoğun kıvamlı şeffaf jel . Saf olarak uygulanırsa kalın tabakalar, yüzey de ağır ve kalın uygulamalar yapılmasını sağlar. Özellikle transparan renkler yüksek parlaklıkta ilginç transparan efektler üretir. Schmincke akrilik boyaları ile karıştığında yoğunluk ve parlaklık artar. Kalın jel'in yüksek yapışma gücü kolaj veya farklı özel efektlerin (kum, pigment, parıltı) entegrasyonu için idealdir. Kullanılan saf akrilat , ışığa dayanıklı olmasının yanında sarartmaz ve uzun ömürlüdür. 50 521 Yoğun Kıvamlı Saten Jel ( heavy body gel, satin glossy ) Kuruduğunda berrak ve saten parlaklığında ince bir tabaka oluşturan yoğun kıvamlı şeffaf jel . Saf olarak uygulanırsa kalın tabakalar, yüzey de ağır ve kalın uygulamalar yapılmasını sağlar. Özellikle transparan renkler saten parlaklığındaki yüzeyde ilginç transparan efektler üretir. Schmincke akrilik boyaları ile karıştığında yüzeyin saten parlaklığı değişmeksizin yoğunluk artar. Kalın jel'in yüksek yapışma gücü kolaj veya farklı özel efektlerin (kum, pigment, parıltı) entegrasyonu için idealdir. Kullanılan saf akrilat , ışığa dayanıklı olmasının yanında sarartmaz ve uzun ömürlüdür. 50 522 Yoğun Kıvamlı Mat Jel ( heavy body gel, mat) Kuruduğunda biraz bulutlu ve mat ince bir tabaka oluşturan yoğun kıvamlı şeffaf jel . Saf olarak uygulanırsa kalın tabakalar, yüzey de ağır ve kalın uygulamalar yapılmasını sağlar. Özellikle transparan renkler mat yüzeyde ilginç transparan efektler üretir. Schmincke akrilik boyaları ile karıştığında yoğunluk artar ve yüzey mat kalır. Kalın jel'in yüksek yapışma gücü kolaj veya farklı özel efektlerin (kum, pigment, parıltı) entegrasyonu için idealdir. Kullanılan saf akrilat , ışığa dayanıklı olmasının yanında sarartmaz ve uzun ömürlüdür. 50 523 İnce Kıvamlı Parlak Jel ( soft gel, glossy ) Çabuk kıvama gelen yüksek oranda bağlayıcısı bulunan saf kremsi akrilik jel . Bu ürün, elastik, saydam, çok parlak ve yumuşak katmanlı bir ortam sağlayarak kuruduğu gibi akrilik boyada geri dönüşü olmayan vernik olarak da kullanılabilir. Jel , akrilik boya ile herhangi bir oranda karıştırılabilir. Yüksek bağlayıcı özelliği iriodin pigmentleri, mika, süslü doldurucular vb. maddelerin entegrasyonuna imkan tanır. Bileşimi: Akrilik dağılımı, Kalınlaştırıcı, Katkı maddeleri. 50 524 İnce Kıvamlı Saten Jel ( soft gel, satin glossy ) Boya tüketimini azaltan, esnek ve çabuk kıvama gelen yüksek oranda bağlayıcısı bulunan saf kremsi akrilik jel . Bu malzeme elastik, saydam, ipeksi ve sert katmanlı ortam elde etmek için kuruduğu gibi akrilik boyada geri dönüşü olmayan vernik olarak da kullanılabilir. Jel , ressamın akrilik boyası ile herhangi bir oranda karıştırılabilir. Mükemmel bağlayıcı özelliği iriodin pigmentleri, mika, süslü doldurucular vb. maddelerin entegrasyonuna imkan tanır. Yüksek yapıştırıcı özelliği kolaj yapılmasını da sağlar. Bileşimi: Akrilik dağılımı, Kalınlaştırıcı, Katkı maddeleri. 50 525 İnce Kıvamlı Mat Jel ( soft gel, mat) Kaygan olmayan ve çabuk kıvama gelen yüksek oranda bağlayıcısı bulunan saf kremsi akrilik jel . Mat jel elastik, düzgün, sert katmanda ve süt gibi ortamlar elde etmek için kuruduğu gibi akrilik ve yağlıboyada geri dönüşü olmayan vernik olarak da kullanılabilir. Kullanılan miktara göre mat veya yarı-mat sonuç elde edilir. Mükemmel bağlayıcı özelliği iriodin pigmentleri, mika, süslü doldurucular vb. maddelerin entegrasyonuna imkan tanır. Yüksek yapıştırıcı özelliği kolaj yapılmasını da sağlar. Bileşimi: Akrilik dağılımı, Matlaştırıcı, Katkı maddeleri. 50 530 Lif Jeli ( Fibre Gel) Biçimsiz yüzeyler için beyaz olarak kuruyan özel efekt jeli . Lifli jel yumuşak ve macun kıvamındadır. Palet bıçağı veya ıspatula ile uygulanır. Jel , Schmincke akrilik boyaları ile karışır. Dengeli bir şekilde sürülmelidir. Açık veya bulanık görüntüler elde edilebilr . Kare ve keskin yüzeyler de oluşturulabilir. 50 531 Kristal Parçalı Jel ( Crystal Flakes Gel) Parıltı ve kristal efekti veren jel . İçerisindeki şeffaf polyester yaldız ışıltılı yüzeyler ve büyüleyici efektleri meydana getirir. Scmincke'nin transparan renkleri ile kullanılması önerilir. 50 532 Siyah Parçalı Jel ( Black Flakes Gel) Kaba kristal görünümü veren ve grafit yüzey yapılarında kullanılan özel efekt jeli . Grafit yüzeyin parlaklığı yumuşak bir bez ile daha da artırılabilir. Scmincke akrilik boyaları ile kerışan siyah parçalı jel , koyu ****lik efektler üretir. Doğal grafit içerir. 50 533 Mineral Parçalı Jel (Mineral Flakes Gel) Mineral şeklindeki yüzeyler için özel efekt jeli . Schmincke akrilik boyası ile karıştığında parlak ****lik efektler verir. Taş yüzeylerinin imitasyonu için idealdir.. 50 534 Uzay Jeli ( Space Gel) Koyu altyapılar için ideal olan medyum, kalın tabakaların kurumasıyla parlak ve işıltılı bir sonuç verir. Efekt, astarın kalınlığı ve ışığın düşmesi ve en alttaki boyaya göre değişiklik arzeder . Holografik folyo içerir. 50 535 Altın Parçalı Jel (Golden Flakes Gel) Altın efekti vern jel . Yeşil altından antik altına kadar bir çok üretmek mümkündür. Siyah parçalı jel (50 532) ile krıştığında ilginç efektler yakalanır. 50 540 Kıvam Artırıcı ( Pasto , Increasing Consistency ) Akrilik boyalar için dokuma veya kabartma baskıda yoğunluk ve kalınlaştırmayı artıran malzeme. Saf olarak kullanıldığında renksiz olarak kurur. Bileşimi: Akrilik dağılımı. 50 541 İnce Model Hamuru ( Modelling Paste , Fine ) Özellikle astarlı ahşap yüzeyler gibi çok sert zeminlerde şekil oluşturmak için çok güçlü ve yoğun bir kıvama sahip beyaz akrilik macun. Kuruyan iş üzerende tekrar çalışmak için bıçak veya çok ince kumlu zımpara kağıdı kullanın. 50 542 Kaba Model Hamuru ( Modelling Paste , Coarse ) Özellikle astarlı ahşap yüzeyler gibi çok sert zeminlerde şekil oluşturmak için güçlü ve çok yoğun bir kıvama sahip beyaz akrilik macun. Kuruduğunda kaba bir yüzey oluşturur. .Bu hamurun yüzey yapısı kuru fırça tekniğiyle çalışmaya imkan sağlar. 50 543 Şekil Hamuru ( Structuring Paste ) Özellikle, tual gibi elastik ve yumuşak zeminlerde yapısal efektler vermek için sağlam ve yoğun kıvamlı ancak çok hafif beyaz akrilik.macun. Kolaj için mükemmel bir tercih olmasının yanında, hafif olması geniş zeminlerde kullanılmasını kolaylaştırır. Diğer akrilik macunlardan daha çabuk kurur. 50 544 Genel Amaçlı Model Hamuru ( Modelling Paste , Universal ) Özellikle astarlı ahşap yüzeyler gibi çok sert zeminlerde şekil ve model oluşturmak için çok güçlü ve yoğun bir kıvama sahip açık-gri akrilik macun. Kuruyan iş üzerende tekrar çalışmak için bıçak veya çok ince kumlu zımpara kağıdı kullanın. UYGULAMA: MEDYUMLAR 50 556 Geç Kurutma ( Retarder , Retards Drying Time) Palet bıçağı veya fırçayla akrilik boyamada kullanılan ve uygulamadan önce mümkün olduğunca homojen karışması gereken saydam jel . %10 miktarda kullanımı boyanın kuruma süresini uzatır. Kurumamış boya veya spray çalışmasında geciktirici jel %50'ye kadar kullanılabilir. Boya soluk tabakalara uygulanıyorsa jelin kullanımı %25'i geçmemelidir . Bileşimi: Kalınlaştırıcı malzeme, kurutucu tutkal. Saf halde kullanılmaz! 50 557 Kalınlaştırıcı ( Thickener ) Daha yoğun, katı yağ kıvamına getirmek için akrilik boya ve medyumlarıyla karışan katkı maddesi. Aşırı miktarda kullanımı karışım yapmayı engeller. Saf halde kullanılmaz! 50 558 Matlaştırıcı ( Matting Agent ) %10-25 oranında kullanıldığında yüzeye matlık ve saydamlık kazandırır. Malzeme ilave edilirken karışımın bağlayıcı kuvveti yavaş yavaş azalır. Boya katmanları sertleşir ve cam gibi esnek olmayan düzgün zeminlere daha iyi nüfuz eder. İek olarak boyanın kuruma süresini uzatır. Maksimum karışım oranı 1:1. Bileşimi: Akrilik dağılımı, genişletici, kıvam katkıları ve koruyucular. Saf halde kullanılmaz! 50 550 Genel Akrilik Medyumu ( Acrylic Painting Medium ) Hassas zeminlerde yapışmayı artırır, parlaklık ve saydamlık özelliklerini kuvvetlendirir. Bileşimi: Saf akrilik dağılımı. 50 552 Parlak, Sıvı Akrilik Medyumu ( Fluid Medium , Glossy ) Hassas zeminlerde yapışmayı artıran, parlaklık ve saydamlık özelliklerini kuvvetlendiren akıcı medyum. Akrilik boyanın kuruma süresini geciktirir. Geniş yüzeyler için idealdir. 50 553 Yarı Mat, Sıvı Akrilik Medyumu ( Fluid Medium , Semi Mat) Akrilik boyaya çok az mat efekti veren akıcı medyum. Matlık derecesi ilave edilen medyum ile ayarlanabilir. Boyanın yapışma özelliğini artırır. Akrilik boyanın kuruma süresini geciktirir. Geniş yüzeyler için idealdir. 50 555 Binder Akrilik boya, astar ve medyumları üretimi için saf akrilat dağılımı. Schmincke akrilik boyalarına katıldığında yapışkanlığı artırır. Kolay kurur ve parlak bir görüntü sağlar. Saf olarak veya akrilik boya ve medyumları ile karıştırılarak kullanılabilir. Schmincke akrilik bağlayıcısı pigment ezerken de kullanılır.
|
21.04.09, 13:46 | #6 |
YÖNETİCİ
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
|
VERNİK VE LAKE
50 585 varnish , glossy Pürüzsüz, hızlı kuruyan akrilik reçine verniği, genel amaçlı kullanılabilir. Renksiz, sarartmaz ve eskitmez. Resim boyaları, resim baskıları, fotoğraflar vs. için elastik bir koruma sağlar. Fiksatif ve rötuş vernik olarak kullanılırken ince bir tabaka halinde uygulanması gerekir. Sulu boya ve pastel boya ile kullanılırken renkte değişikliğe neden olabilir. Kullanmadan önce iyice çalkalayınız. 30-40 cm uzaklıktan uygulayınız. Kullandıktan sonra sprey başlıklarını boşaltmanız gerekmez. Yapışkan sprey uçlarını asetonla temizleyebilirsiniz. 50 586 Parlak Lake ( gloss lacquer ) Optimum akıcılğa sahip su-bazlı koruyucu lake. Dış mekanlarda astar veya koruyucu olarak kullanılabilir. Havanın verebileceği zararlara ve UV ışınlarına karşı dayanıklılığı artırır. Kullanıma hazır halde şişelenmiş olup Aerocolor ve akrilik boyaları ile renklendirilebilir. Laka yapan rulo ile kullanmak idealdir. Kabarcık yapmaz. İşlem yapıldıktan sonra açık havaya çıkarmadan önce en az üç gün kurumaya bırakılmalıdır. 50 580 Sprey Parlak Vernik (AEROSPRAY Gloss Varnish ) Parlak ve düz, sarartmayan akrilik reçine verniği. Yağlıboyada olduğu gibi renklerin parlaklığını artırır. Terebentin ile çözülebilir. Bileşimi: Akrilik reçine, mineral özler. 50 582 Sprey Nötr Vernik (AEROSPRAY Neutral Varnish ) Kuru akrilik üzerine uygulanan yarı-mat, hızlı kuruyan akrilik reçine verniği. Tablodaki farklı parlaklıktaki bölgeleri dengeler. 30-40 cm uzaklıktan çapraz açıyla uygulanmalıdır. Kuruduktan sonra istediğiniz matlığı elde edene kadar işleme devam edebilirsiniz. 50 584 aerospray mat varnish Mat, hızlı kuruyan akrilik reçine verniği, genel amaçlı kullanılabilir. Renksiz, sarartmaz ve eskitmez. Bütün resim boyaları, resim baskıları, fotoğraflar vs. için elastik bir koruma sağlar. Fiksatif olarak kullanılırken ince bir tabaka halinde uygulanması gerekir. Suluboya ve pastel boya ile kullanılırken rengin tonunu yoğunlaştırabilir. 8-12 ay sonra yağlı boya üzerine tekrar uygulanabilir. Kullanmadan önce iyice çalkalayınız. 30-40 cm uzaklıktan uygulayınız. Kullandıktan sonra sprey başlıklarını boşaltmanız gerekmez. Asetonla yapışkan sprey uçlarını temizleyebilirsiniz. 50 055 Tempera Jel Yağlıboyayı suyla karışabilir yumuşaklığa getirir. 1:1 ile 1:3 oranları arasında karıştırılmalıdır. Karışım suyun damla damla ilave edilmesiyle uygulanır. Kalın katmanlara uygulamadan kaçınmalı zira kırılmalara sebep olabilir. Karışım çabucak kurur ve sonra üzerinde tekrar çalışılabilir. Emici olmayan yüzeylerde (örneğin doymuş bez) parlak satin rengi elde edilirken, emici yüzeylerde (mukavva gibi) karışım mat bir görüntü verir. 4-6 hafta arasında boya katmanı kurur ve verniklemeye hazırdır. Bu karışım özgün üretilmiş renkler için de kullanılabilir. Bileşimi: Suyla uyumlu alkali reçine, butoksi etanol.
__________________
TUALİM
|
Bookmarks |
Etiketler |
kariŞtirma, malzemeler, renk, ve, yardımcı |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Renk Nedir - Renk Nasıl Oluşur - Ana Renkler - Ara Renkler - Sıcak ve Soğuk Renkler | Renklerin Dansı | Renk | 0 | 22.09.12 21:25 |
Karikatür Çizim İçin Gerekli Malzemeler | Tualim | Karikatür | 0 | 09.04.10 23:17 |
Karagöz ve Hacivat (Kukla) Ortaoyunu'nda Kullanılan Malzemeler | Tualim | Tiyatrolar, Tiyatro Oyunları (Skeçler ve Piyesler) | 0 | 19.12.09 23:43 |
Batik Yaparken Kullanılan Malzemeler | Tualim | Batik | 0 | 29.06.09 13:59 |
Hat Sanatında Kullanılan Malzemeler | Tualim | Hat ve Tezhip Sanatı | 0 | 24.03.09 14:36 |