Bill Brandt Biyografisi,Bill Brandt Hayatı,Bill Brandt Kimdir?
Bill Brandt
1931 yılında Londra’ya taşınan Brandt burada İngiliz toplumunu, özellikle ingiliz aristokrasisini fotoğraflamaya başlamıştır.
Bill Brandt Alman bir anneyle İngiliz bir babanın oğlu olarak 1904 yılında Hamburg – Almanya’da doğmuştur.
Birinci dünya savaşı sırasında büyüyen Brandt, tüberküloz hastalığı nedeniyle İsviçre’nin Davos kentindeki bir senatoryumda uzun süre kalmıştır. Bu sırada fotoğraf yeteneğini geliştirmiştir. 1929 yılında ise Paris’e taşınmış ve burada sürrealist sanatçı Man Ray’in asistanlığını yapmıştır. Man Ray’in stüdyosunda 3 ay çalışan Brandt, bunu izleyen 2 yıl boyunca da onu görmeye devam etmiştir. Bu deneyimin ardından Man Ray ve çevresindekilerin sürrealist işlerinden oldukça etkilenmiştir.
1931 yılında Londra’ya taşınan Brandt burada İngiliz toplumunu, özellikle ingiliz aristokrasisini fotoğraflamaya başlamıştır. İngiltere’de bu tarihlerde bu tür bir röportaj alışılmışın dışında bir tarzdır. Bu çalışmasını 1936’da “English at home” ve 1938’de “A Night in London” kitaplarıyla yayınlamıştır.
Sürrealizm hareketinin zirvede olduğu bir dönemde, Brandt’ın çalışmalarında Man Ray’in ve bu akıma dahil olan diğer sanatçıların etkisi görülmektedir. Brandt aynı zamanda Harper’s Bazaar, Lilliput, Picture Post ve The Bystander dergilerine de düzenli olarak fotoğraf çekmiştir.
İkinci dünya savaşından sonra röportajdan uzaklaşmıştır ve dolayısıyla çalışmalarında dışavurumculuk ve sürrealizm kuvvetlenmiştir.
Brandt bu dönemde portre, manzara ve nü fotoğrafa yönelmiştir. Nü fotoğraflarında perspektif ve deformasyonu kullanan Brandt ayrıca yazar ve oyuncuların portrelerini çekmiştir. Bunun yanında manzara ve İngiltere adalarının deniz kıyılarını fotoğraflamıştır. Bu çalışmalarını Literary Britain (1951) kitabında ve nü fotoğraflarını Perspective of Nudes (1961) kitabında toplamıştır.
Fotoğrafın hala yeni bir araç olduğunu ve herşeyin denenmesi gerektiğini söyleyen Brandt’ın işleri onu 20. YY’da İngiltere’nin en etkili fotoğrafçısı yapmıştır.
Birçok fotoğrafı toplumsal bir tanım niteliği taşırken, manzara ve nü fotoğrafları da deformasyon efektleri ve açılarıyla dinamik, yoğun ve güçlüdür.
__________________
TUALİM.NET
|