23.12.09, 03:41 | #1 |
23.12.09, 03:43 | #2 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{ Ders 2 }Anime Tarzı Ağız ve Burun Çizimleri
{ Ders 2 }Anime Tarzı Ağız ve Burun Çizimleri İşte anime tarzı temel ağız ve burun. Üç temel basit şekilden oluşmuştur. Burun için açılı bir eğri, uzun ince bir hat ağız için ve daha kısa bir hat da alt dudağı belirlemek için. Önden görünüş bu şekildedir. Oldukça az miktarda çizgi ile burun ve ağzı belirleyebilirsiniz. Her bir organın şekli ve ölçüleri her bir karaktere göre çeşitlilik gösterebilir. Her zaman emin olmanız gereken, organların size yardımcı olacak dikey rehber bordür boyunca dizili olmalarıdır. İkinci resimde yüz yana çevrilmiştir, ama organlar hala yüzün ortasını temsil eden dikey eğimli rehber bordür boyunca sıralıdırlar. Ağız ve burnun profilden çizimi önden görünüşe ya da 3/4 görünüşe göre daha zordur. Bu açıda yüz çizerken diğer açılarda kullandığınız basit çizgilerden daha fazlasını kullanmanız gerekir. Yerlerini belirmek zordur, doğru yaparsanız gerçekten iyi görünecektir. Dikkat edilecek ana şey, burun, dudak ve çenenin eğimleridir. Üst dudak içeri doğru, alt dudak dışarı doğru eğimlidir. Bunu doğru bir biçimde yapabilecek kadar pratik kazanmadan önce karakteriniz garip bir biçimde dudaklarını büzmüş gibi görünebilir ^_^. Yüzün alt yarısı zıt eğimlerden meydana gelir. Her iki resimde de burun yüze doğru eğim yaptıktan sonra üst dudağın üzerinde hafifçe geriye doğru eğimlidir. Üst dudak içeri doğru, alt dudakta dışarı doğru eğilim yapar. Çene sadece düz bir çizgi değildir, yuvarlak ve dışarı doğru kavislidir. Bu bölümde de farklı stillerde ağız ve burun örnekleri var. Bunların bazıları her iki cins içinde kullanılabilir. Bazı stillerde ağızları sadece ince düz bir çizgi ile belirlerken, bazılarında çok daha fazla detay yapılmıştır. Anime ağızları, karakter bağırıp haykırmadığı sürece sıklıkla geniş yapılmazlar, diğer organlara göre daha küçük tutulurlar. Burunlar çok değişiklerdir. bazıları acayipleştirilerek çizilirler, bazıları tek bir gölge ile belirlenir ve bazılarını belirlemek için sadece burun deliklerini görebilmeniz yeterli olur. Dişi karakterlerin burunları küçük olurken erkek karakterlerin burunları daha uzun ve köşelidirler. İşte profilden çizilmiş burun ve ağız örnekleri. Oranlar ve ifadeler değiştiği halde hepsinde aynı temel şekillere sadık kalınmış. Yüzü bu açıda çizerken burnu nokta gibi ve yüzü de yassı yapmamaya dikkat edilmelidir. Organların doğru şekilde eğimli olduğuna emin olun aksi taktirde yüz doğru görünümden uzaklaşacaktır. |
23.12.09, 03:45 | #3 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{ Ders 3 }Anime Tarzı Baş ve Yüz Çizimi
{ Ders 3 }Anime Tarzı Baş ve Yüz Çizimi Bu bölümde size çeşitli açılardan temel anime baş ve yüzlerinin nasıl çizildiğini göstereceğiz. Buradaki yüzler standart, dişi karakterlerin yüzleri olsa da size gösterilen oranlar istediğiniz her karakter tipine uygun olarak ayarlanabilir.
Önden Görünüş 1. Adım: Çizime geniş bir daire ile başlayın. Daireyi yatay olarak 3'e bölün ve dikey bir hat ile de iki eşit parçaya ayırın. Eğer yatay çizgileriniz daireyi eşit parçalara bölmediyse endişelenmeyin. Oranlar çizmek istediğiniz yüzün stiline göre farklı olacaktır, hatasız değillerse önemi yok . 2. Adım: Daha sonra, dairenin dikey olarak tam altına küçük bir işaret çizin (kısa bir çizik, bir nokta değil). Resimdeki gibi işaretin daireye uzaklığı, dairenin üçüncü bölümünün uzunluğu ile aynıdır. Bu işaret çeneyi oluşturacak o yüzden noktadan ziyade kısa bir hat olmalıdır yoksa çene noktasal olur. Çene işaretini yükseltmek ya da alçaltmak yüzün görünüşünü ve şeklini ayarlamanın tek yoludur. Bundan sonra, iki rehber bordür köşegen çizin. Dairenin kenarlarına teğet olmalı ve çene işaretinin kenarları ile kesişmelidir. 3. Adım: Şimdi de, yüzün yan taraflarını çok ince olmayacak şekilde çizin. Bunun için yüzün her iki yanına iki yuvarlak üçgen şekil çizin. Uzun kenarların köşelerinden biri, rehber bordürlerin daireye teğet olduğu, diğeri de çene işareti ile kesiştiği noktada olmalıdır. Değişik tiplerde karakterler çizmenin, yüzün şeklini ve görünüşünü değiştirmenin yolu, üçgenlerin kalınlığını ve elmacık kemiklerinin (üçgenlerin, yuvarlak olarak eğim yaptığı geniş açılı yer) yüksekliğini ayarlamaktır. 4. Adım: Şimdi yüzün alt kısmını şekillendirin, gözleri, burnu ve ağzı ekleyeceksiniz. Gözlerin yeri her bir karakter için hafif çeşitlilik gösterse de genellikle, 3'e böldüğünüz dairenin alt parçasında olmalıdır. Burun dairenin altındaki çene işaretine dikey olarak varsayılan hat üzerinde olmalıdır (yani bu hat dairenin dışındadır). Ağız tam olarak burnun altına çizilmelidir. 5. Adım: Daha sonra, rehber bordürleri silin ve gözlerin içindeki detayları doldurun. Şimdi yüzün temel şeklini yapmış oldunuz. Bundan sonra istediğiniz ayrıntıları ekleyebilirsiniz, saçlar, giysiler, takılar, dövmeler ya da yara izleri gibi... 3/4 Görünüş 1. Adım: Yine önden görünüşte olduğu gibi geniş bir daire ile başlayın, ama şimdi tüm rehber bordürleri yukarı ve sola doğru döndürün. Kafanın bu bölümü 3 boyutlu küredir, hangi yöne çevirirseniz, rehber bordürler o yönde kürenin eğimini takip etmelidir. Yüzü yatay olarak 3'e ve dikey olarak da yarıya bölün. Tabiki de daireyi açılı olarak çizdiğimiz için rehber bordürler eşit bölümler oluşturmayacaktır ama şekli açılıdan önden görünüşe doğru çevirebildiğimizi varsayarsak bir önceki örnektekinin aynısı olarak görünecek şekilde çizin. 2. Adım: Daha sonra, dikey eğimli rehber bordürü küreden aşağı doğru uzatın ve kürenin altında çeneyi oluşturacak işaretin yerini belirleyin, küre ve işaret arasındaki uzaklık 3. parçanın uzunluğundan biraz daha uzun olmalıdır. Kenarlardaki daireye teğet ve çene işaretinin kenarları ile kesişen rehber bordürleri çizin. Sol rehber bordürün sağdakinden daha dik olduğundan emin olun. 3. Adım: Yüzün kenarlarını oluşturmak için yuvarlak üçgenleri her iki kenar rehber bordürlerin yanlarına çizin. Yüzün sol tarafındaki, daireye değdiği yerde kavisli ve sağ tarafın kavisi daha az meyilli ve eğimli olmalıdır. Bir kaç pratikten sonra bunu doğru çizebilir hale gelirsiniz. 4. Adım: Bu adımda gözleri, burnu ve ağzı yerleştirin. Gözler dairenin, yatay olarak, alt parçasında olmalı. Gözleri açılı görünüşlerde nasıl yerleştirmeniz gerektiğini gözler bölümünde inceleyebilirsiniz. Yüzdeki organların hepsi merkez rehber bordür boyunca dizilidir ama yüzdeki organları bir yana eğik şekilde, orantısız yapmayın bu doğru görünmeyecektir. Burun genellikle sağ gözün altında başlar, ağız burnun sağ altında olur. Dikkat edilecek nokta, ağzı burnun soluna doğru uzatmamaktır, bu açıda ağzın yeri dikey eğimli rehber bordürün sağ tarafında olur. 5. Adım: Çizgilerinizi biraz daha rötuşladıktan sonra 3/4 görünüşteki kafayı temel olarak tamamlamış olursunuz. Şimdi yine bu adımdan sonra eklemek istediğiniz detayları yapabilirsiniz. Burada da çeşitli açılarda çizilmiş kafa örnekleri var. Her birinin çizimine temel daire ve rehber bordürler ile başlanır. (Kafanın profilden çiziminde ağız ve burnun yerleştirilmesini, ağız ve burun çizimi bölümünde inceleyebilirsiniz.) Bu yüzlerdeki oranlar mükemmel olmayabilirler çünkü sadece çeşitli açılardan çizime örnek olması için hazırlanmışlar. Tabiki de karakter tiplerinin çoğu temel anime kızlarından farklıdır. Burada da küçük bir iki örnek ile farklı oranlarda organların yerleştirilmesini görüp, inceleyebilirsiniz. Temel daire ve küre yine var ama organların oranlarını, rehber bordürlerin böldüğü parçaları uzatarak ya da kısaltarak ayarlayabilirsiniz. Örnek olarak, sol üstteki resimde yüzün alt kısmı daha uzun, ince ve çene daha dar açılı, gözler daha kısık, dar. Sağ üstteki resimdeki yüzün alt kısmı daha küçük ve gözler kocaman. Erkek karakter yüzleri daha uzun ve açılı, köşeli, dişilerin yüzleri de daha küçük ve yuvarlak hatlı olma eğilimindedirler. Çocukların yüzleri, erkek ya da dişi olması fark etmeksizin, küçük ve yuvarlak hatlı olur. |
23.12.09, 03:46 | #4 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{ Ders 4 } Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları
{ Ders 4 } Anime Tarzı Elbise, Takı ve Süs Eşyaları Basit Kıvrımlar Kumaş veya kıyafet çizimlerinde en çok dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın hangi yöne doğru olduğudur. Kıvrımlar kumaşın gevşeyip gerildiği yerlerde oluşmaktadır. Kumaşı nasıl hareket ettireceğinize karar verirseniz, kalan kısım kolaylaşır. Karakteri kıyafetin öne çıkaracağını hiç bir zaman unutmayın. Gösterilen örneklerdeki harekete dikkat edin. Sol yukarıdaki iki örnekte kumaş yer çekiminden dolayı aşağıya çekilmektedir. Bu tür kıvrımlar bol kıyafetlerde (uzun etek pelerin gbi) kullanılır. Sol aşağıdaki ve sağ yukarıdaki örneklerde kumaş yerçekimiyle aşağıya çekilmemiştir. Ancak sola doğru sıkılaşmıştır.(muhtemelen kumaşın altındaki koldan dolayı) kumaş sıkılaştıkça dikeyden çok yataylaşmaktadır. Bunun yanında kumaşın bazen üst üste geldiğine dikkat edin. Bu genelde birleşme yerlerinde veya bol kıyafetlerin sıkılaştığı yerlerde görülür. Sol aşağıdaki örnek hareketsiz duran ancak çeşitli yönlere çekilmiş bir örnektir. Kumaşın kıvrımlarının kumaşın çekildiği yönlere devam etmesine dikkat ediniz. Yanda temel kıvrım şekilleri üzerine birkaç örnek göreceksiniz. Sol taraftaki kıyafet yer çekimi ile aşağıya , rüzgar ya da hareket ile de sağa çekilmiş durumdadır... Soldaki diğer uzun ve dar parça yukarı doğru bir araya gelmiştir. Çizimlerinize daha çok biçim kazandırmak için gölgeyi kullanmayı unutmayın. Genel olarak kıvrımlar üzerinde ya da gölge oluşacağını düşündüğünüz yerlerde gölge kullanılır. Gölgeleme, kumaşlardaki kıvrımları görmenizde yardımcı olacaktır. Ben bazen kumaş kaplamaları ya da sandelyenin üzerine asılmış havluyu gölgelemede gelişmek ve kıyafet gölgelerini daha iyi hissetmek için kullanıyorum. Burada baş ve elbise kolu üzerine birkaç örnek görebilirsiniz. Buradaki en önemli şey, elbise kollarının ortasındaki kıvrımların şekilleridir. Buradakiler daha kompleks iç içe geçmiş, üst üste katlanmış kumaş örnekleridir. Kumaşa ne kadar ayrıntı koyarsanız o kadar ilginç gözükecektir. Solda kumaşın nasıl birleşip bağlandığına dikkat edin. Kumaşın ağırlığı kumaşı aşağıya çekmektedir. Bu da kumaşta bir araya gelen yerlerde ekstra kıvrımların oluşmasına neden olmaktadır. Kumaş kıvrımlarda ve katlarda gölgelendirilmiştir. Kumaş hakkında diğer dikkat edilmesi gereken nokta kumaşın kalınlığıdır. Yukarıdaki örnekteki kumaş, aşağıdaki kumaştan daha incedir. İki örnekteki yakalara da dikkat edin. Yukarıdaki örnekte yakanın yuvarlak kenarı yakanın kalan kısmı ile doğrudan bağlanmaktadır. Aşagıdaki örnekte ise yakanın yuvarlak kısmı ile dikey kısmı arasında boşluk bulunmaktadır. Aynı uygulama pelerinin kenar kısımı için de kullanılmıştır. Yukarıdaki örnekte pelerinin kenarı ince ve kırışıktır. Aşağıdakinde ise pelerinin kenarı ile kalan kısım arasında boşluk vardır. Bu, kumaşın daha ağır ve kalın gözükmesine neden olmuştur. Çeşitli Giysiler Şu an kumaştaki kıvrımlar hakkındaki temel konuları biliyoruz. Biraz daha ilerleyelim ve kıyafetin karakter tarafından giyildiği zamanki görünümüne bakalım. Sol tarafta bol ve kıvrımlı bir elbise kolu görüyorsunuz. Daha önce belirttiğim gibi temel şey, kumaşın hangi yöne çekildiğidir. Burada kol iki temel yöne çekilmiş durumdadır. Yer çekimi ile aşağıya çekilmiş durumdadır. Bunun yanında ana kıyafete bağlı olduğu ve kol ile insan gövdesi tarafından çekildiği için sol tarafa doğru da çekilmektedir. Koldaki kıvrımlar, kıyafetin çekildiği yönleri izlemektedir. Kıyafetin kol kısmında nasıl bir araya geldiğine dikkat edin. Bu gerekli bir şey değidlir ancak kıyafetin uzunluğunu ve bolluğunu gösterir. Burada üç tane daha kol örneği göreceksiniz. Bu örnekler, önceki kadar bol değiller ve hepsi kola biraz daha yakınlar. Bu örneklerde kıyafet yer çekimi ile aşağıya çekileceğine, koldan dirseğe ve vücuda doğru çekilmiş durumdadır. Kumaşın aşağı doğru çekilmesi için yeterli madde bulunmamaktadır. Örnekler arasında en iyisi en yukarıdakidir. Kumaştaki kıvrımların yere doğru değil de nasıl omuza doğru gittiğine dikkat ediniz. Orta örnekteki elbise kolu diğerlerine göre daha boldur ve yer çekimi ile aşağıya çekilmiştir. En alttaki kol örneği büyük ve boldur ancak dirsek kısmında kumaş kıvrılmıştır. Burada diğer kategorilere koyamadığım ancak dahil etmek istediğim çeşitli kıyafetleri göreceksiniz. Bütün bu örneklerde kumaşın nereden çekildiğini ve hangi yöne doğru olduğunu tespit etmeye çalışın. (Örnek olarak: kumaş kabaca omuzdan mı çekilmiş yoksa gevşek şekilde kolunun üzerine mi kaplanmış?) Hiçbir zaman ışığın düşmediği yerleri gölgelemeyi unutmayın; oluklar, kıvrımların iç kısımları, kumaşın üst üste geldiği yerler gibi. Bitirmeden önce üzerinde durmak istediğim küçük ama önemli diğer bir nokta kumaş çizgilerinin yapabileceği etkiler. Eğer çizgili ya da desenli kumaş çiziyorsanız, desenin kalan kumaş üzerinde de devam etmesine dikkat edin. Kıyafetin kıvrıldığı yerlerde desenin ve çizgilerin de kıvrılacağını unutmayın. Özellikle karışık desenler kullanıyorsanız gölgeleme ve çizme konusunda bu zor bir iş olacaktır. Ancak resminize üç boyut katarak resminizi zenginleştirecektir. Özel Giyim Tarzları Şu an kıyafetleri karakterlerimizin üzerine yerleştirmek konusundaki temel kuralları biliyoruz. Şimdi karakterimizin asıl gardorobu üzerine çalışalım. Gömleklerle başlayacağız. Ne çeşit gömlek çizerseniz çizin , kıvrımların oluştuğu temel noktalar vardır. Elbise kolları omuzlarda gerilir. Kumaş genelde koltuk altında ve bel çizgisinde bir araya gelir ve toplanır. Eğer sıkı ceketli , gevsek gömlekli bir karakter çiziyorsanız kumaş kalın ve bol olmalıdır. Bunun yanında kumaşta kıvrımlar ve buruşukluklar olmalıdır. Eğer sıkı bir elbise çiziyorsanız, kıyafet karakterinizin vücuduna yapışmalıdır. ( bu neden vücut çizimin önemli olduğunu ortaya koyar. Karakterinizi bol kıyafetlerle örtüp figür çiziminde iyi olmadığınızı saklayamazsınız ) Burada üst vücut için daha iyi gömlek ve kıyafet örnekleri göreceksiniz. Bazı kıyafetlerin vücudun üstünde olmasının yanında kumaşın gerildiği yerlerdeki kıvrımlara dikkat ediniz. Genel olarak kıvrımlara en çok koltukaltlarında , kolun alt kısımlarında, bel çizgisinde rastlanmaktadır. Kıyafetin darlığına bağlı olarak bazen de göğüs kısmında görülmektedir. (Alttaki iki örnekteki gibi) Hadi şimdi pantolonlar üzerinde çalışalım. (Kişisel olarak biraz yıldırıcı bulduğum kısım) Kızların pantolonları karakteri sıkıca sararken , erkek pantolonları biraz daha bol durmaktadır. Kızların arka kısımları yuvarlakken erkeklerin ki daha düz kare şeklindedir. Hangi cinsi çizerseniz çizin kumaş belde , ayak bileklerinde ve dizlerde sıkılaşmalıdır. Üst ve alt bacaktaki kumaş genel olarak yer çekiminden dolayı aşağı doğrudur ve çok kıvrım sahibi değildir. Ancak bacak yukarı kaldırılmışsa daha çok kıvrım görülür. Bir önceki sayfada bunu görebilirsiniz. Burada alt vücut için iki örnek göreceksiniz. Sol taraftaki örnek bol torba gibi bir pantolon örneğidir.. Malzemeden dolayı normal pantolonlardan daha cok kıvrıma sahiptir ve bu örnekte ayak bileklerinde toplanma görülmektedir. Pantolonun dizlerin altında ne kadar pofidik olduğuna dikkat edin. Sağdaki örnek karakterinizin ne giydiğinin önemli olmadığını, figürün formuna önem vermeniz gerektiğini gösteren bir örnektir. Burada pantolon diğerine göre çok dardır. Ancak dizlerden sonra bollaşmaktadır. Kalça kısmındaki sıkılaşmaya dikkat ediniz. Bunun yanında bol kumaşın kemerin altında nasıl bir araya geldiğine bakınız. |
23.12.09, 03:47 | #5 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{ Ders 5 } Anime Tarzı Göğüs Çizimleri
{ Ders 5 } Anime Tarzı Göğüs Çizimleri Bölüm 1 Bu derse bana sıkça sorulan sorulardan bir tanesini açıklayarak başlayacağım: Kadın göğsü nasıl çizilir? ( aslında bunun hakkında ders verebileceğimi hiç düşünmemiştim ) Üzerinde düşünmeniz gereken önemli şeylerden birisi nesnenizin doğal görünmesini sağlamaktır. Bir arkadaşımın yaptığı gibi bir bayan vücudunu silikon eklenmemiş şekilde göstererek de çekici bir biçimde çizebilirsiniz. İnsanların göğüs çizerken karşılaştıkları ana problemler göğsün şekli ve yeridir. Birçok artist (amatörlerin yanında profesyoneller de) göğsü nesnenin göğüs kafesine monte edilmiş balonlar gibi yapıyorlar. Bu pek de doğal bir görüntü değil. Eğer fanzinlerdeki tipleri incelerseniz, göğüslerin balonlardan daha çok yarım küre gibi yada ters çevrilmiş fincanlar şeklinde olduklarını görürsünüz. Şimdi duruşu not edin. Soldaki gibi nesnenizin vücudunun merkezinden aşağıya doğru inen merkezi bir hat hayal edin. Göğüsler merkez çizgisinden 45 derecelik bir açı yapar ve kırmızı çaprazlarla gösterildiği gibi göğüs kafesinin yarısına kadar uzanırlar. Göğüsleri çok bitişik, çok ayrık ya da göğüs kafesinden daha da yukarıda çizmemeye dikkat edin, bunlar sıkça yapılan hatalardır. Yandaki örneklerde de görebileceğiniz gibi, 45 derecelik temel kural yeri her çeşit pozisyonda uyum sağlayacaktır. Bölüm 2 Burada da gövdeyi önden gösteren başka bir duruş şekli var. Göğüslerin hala nasıl vücudun merkez çizgisinden ayrı 45 derecelik bir açıyla yer aldığına dikkat edin. Ayrıca gölgelemeleri de inceleyin. Bir çok örneğe baktıktan sonra bu olayda (bir küreyi gölgelendiriyormuş gibi düşük kavisleri izlemektense) gölgelendirmenin göğüslere daha doğal bir görüntü kazandırdığını gördüm. Bölüm 3 İşte burada da boyut ve yer için son bir pozisyon. Burada görmek daha zor fakat göğüsler hala merkez çizgisinden 45 derecelik bir açı yapıyor (resimde gösterilmediği gibi, bunun için üzgünüm). Soldaki göğsün tam bir küreden çok yarım küre şeklinde çizildiğine dikkat edin. Boyutu genişletmek istiyorsanız bu sizin seçiminiz ama ben bunun gerekli olduğunu düşünmüyorum. Bölüm 4 Şimdi de boyun ve omuzlar üzerinde çalışalım. Omuzları çizdiğinizde omuzun dümdüz değil de aşağıya doğru düzgünce kıvrımları olduğuna dikkat edin. Özellikle gerçekçi bir görüntü istiyorsanız kaslı bir boyunun ve omuzların yapısını düşünmeye çalışın. Omuzlar daha çok elbise askısı şeklindedir ve dümdüz çizilmezler. Bölüm 5 Burada da çeşitli omuz pozisyonlarından birkaç örnek var. Omuzların asla dümdüz ve tekdüze çizilmediğine dikkat edin. Bölüm 6 Gövdeyle ilgili ele almak istediğim bir şey daha havadaki kolun nasıl çizildiği. Kişisel olarak bazen bunu zor buluyorum, bu yüzden üstünde çalışılması gereken bir şey. Eğer kol havadaysa o zaman gövdenin arkası meydana çıkar. Bayan gövdesi erkeğinki kadar yuvarlak ve kalabalık olmasa da yine de sırt bakımından fark edilir olması gerekir.
Üst gövdeyi çok dar yapmayın. Sağ göğsün en tepe kısmının nasıl dairenin içine doğru bükülmediğine dikkat edin. Göğüslerin tam bir küre olmadığını hatırlayın. Göğüsler omuz kaslarına bağlıdırlar.
__________________
TUALİM.NET
|
23.12.09, 03:48 | #6 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{ Ders 6 } Anime Tarzı Gözler
{ Ders 6 } Anime Tarzı Gözler
Örnek 1: 1. Adım: Anime gözlerinin en temeli ve en yaygın olarak kullanılanı olan iri dişi tipinden başlayalım. Başlangıç olarak yukarıya doğru ve en üst noktasında hafifçe kalınlaşan bir eğri çizilir. Bu göz yüzün sağ tarafındadır, bu yüzden eğrinin sol ucu sağ tarafından daha yukarıdadır. Bu stil gözün en üst noktası aslında mükemmel bir eğimde değildir, hafifçe köşeli, açılıdır.(Slayers'dan Lina Inverse karakterinin gözü gibi) Gözlerin bazı stilleri en üst noktada neredeyse mükemmel bir eğime sahiptirler. 2. Adım: Sırada gözün alt kısmının çizimi var. Alt kısmın tam yerini belirlemenize yardımcı olması için gözün üst kısmının her iki ucundan simetrik açılar ile geçen ve alt tarafta birleşen köşegenler ile bordür oluşturulur. Silikçe çizilmiş olan bu bordürlerin eğimlerinin dikliği gözün ne kadar iri ve geniş olacağını belirler, bu sayfada ki diğer örneklere bakacak olursanız bordürlerin eğimlerinin dikliği azaldıkça gözün iriliğinin ve genişliğinin değiştiği çeşitleri görebilirsiniz. Bordürleri rehber olarak kullanarak alt kısmı aşağı sağa doğru hafifçe eğimli olacak şekilde çizin. Alt kısım sağ köşede açılı olmadır 3. Adım: Rehber olarak kullanılan bordürler silinir, üst ve alt kısımlar ile artık belirmeye başlayan gözün içine uzunlamasına bir oval çizilir. Bazı karakterler iri dairesel bir irise (gözün renkli kısmı) sahiptirler ama bu stilde ince uzunlamasına bir oval irisi oluşturur. İsterseniz biraz daha geniş bir oval uygulayabilirsiniz. Oval kısmın üst tarafı gözün üst kısmı tarafından örtülmüş olarak çizilir. Tüm göz stillerinde iris nadiren tam olarak görünür. Hemen hemen her zaman, bir kısmı göz tarafından gizlenmiş olur. 4. Adım: Şimdi ki adım ışık parıltılarının dış hatlarının çizimi. Anime karakterlerinin gözleri her zaman, en az derece de olsa gölgelidir. Anime dişi karakterlerine özgü olarak da oldukça yüksek derecede gölgeli ve parıltılı bölgelere sahip olurlar. Emin olmanız gereken noktalar, ışığın geliş yönünü seçmek, bunu tüm resminizin başından sonuna kadar uygulamaktır. Örnek olarak, ışık resimde soldan geliyorsa, resminizin sol tarafında aydınlık ve parıltılı bölgeler ortaya çıkarmalısınız. Yine iki uzunlamasına oval çizilir, iri olanı -ki kenarı irisin kenarı ile birleşmiş olan- irisin sol tarafında ve oldukça küçük olanı da sağ tarafında olmak üzere. 5. Adım: Şimdi gözbebeğinin altındaki aydınlık kısımları çizin. En çok ışık alan bölümler her zaman üst taraftadır. Gözbebeğini asla önceki adımda çizdiğimiz ışık parıltılarının üstüne çizmeyin. Gözbebeinin altındaki aydınlık kısımları belirleyerek aynı zamanda iris içindeki göz bebeğini de oluşturmuş olursunuz. Kirpiklerin çizimini de bu adımda anlatıyoruz. Bu göz stilinde kirpikler gözün sağ-üst kısmında sivri uçlu çubuklar sırası şeklindedir, bu sıra üst eğriyi takip eder, gözün bitiminden geliyormuş gibi görünürler. Göz kapağını da ilk adımda çizdiğimiz üst kısmın sol tarafına ince, eğimli bir hat olarak üst kısmın en üst noktasından başlayacak şekilde çizin. 6. Adım: İrisi en üst noktada oldukça karanlık ama alt tarafa doğru aydınlanacak şekilde gölgelendirin. Gölgelendirmeden sonra daha aydınlık olan iris ile gözbebeğini birbirinden ayırt edebilmelisiniz. Kaşı da ilk adımda olduğu gibi hafifçe eğimli ve en üst noktasına doğru biraz kalınlaşacak şekilde çizin. Uç kısımları oldukça ince olmalıdır. Kaşları da pürüssüz, çıkıntısız ve belirgin olarak çizdikten sonra; işte tamamladınız.^-^ Örnek 2: 1. Adım: Pekala şimdi de başka stil bir göz çizelim. Bu seferki önceki kadar sık rastlanan bir stil değildir. Bu göz çok daha ince, zarif ve gerçekçi görünür, daha ciddi anime ve manga serilerinde kullanılır. Bu gözün stili Slayers'a göre epeyce daha ciddi olan Record Of Lodoss War'dan Deetlit'e aittir. Çizmeye uzun ve hafifçe eğimli bir hat ile başlıyoruz. Sol ucu sağ ucundan daha aşağıda ve sol kenarında keskince eğimli bir kıvrıma sahip olmalıdır. 2. Adım: Yine gözün alt kısmını çizebilmek için üst kısmın kenarlarından simetrik iki köşegen çizerek rehber bordürleri oluşturuyoruz. Ancak önceki örnekteki gibi dik değil çok daha yatay olmalıdır. Bu stil göz diğerinden çok daha küçük, dar bir şekle sahiptir. Ancak çok ta düz çizerseniz bu sefer de göz çok fazla kısık olacaktır. Rehber bordürler yardımıyla gözün alt kısmının yerini belirleriz. 3. Adım: Rehber bordürleri sildikten sonra irisin dış hatlarını çizin. Eğer göz kapağı olmassa mükemmel yuvarlıkta bir daire düşünün. Bununla birlikte iris göz kapağı ve kenarı tarafından çerçevelenir. Üst ve alt kısımları örtülmüş olarak çizin. Öfke, hiddet gibi ya da şaşkınlık anındaki duyguları ifade etmek istemedikçe iris çok küçük olmamalıdır. 4. Adım: Şimdi iriste ki ışık parıltılarını çizin. Bu stilde ki ışık parıltıları da bir önceki örnekte olduğu gibi çizilir ancak bu sefer iris farklı olduğu için parıltılar daha küçük ve daha yuvarlak, dairesel olmalıdır. Göz kapağını da gözün üst kısmının biraz üzerine ince bir hat olarak çizin. 5. Adım: Kaşı çizin ve irisin gölgelendirmesini yapın. Gözbebeğini ışık parıltılarının altına çizmeyi unutmayın. Gözbebeğini irisin diğer kısımlarından göze çarpıcı olarak biraz daha koyu olarak gölgelendirin. Burada dişi karakter gözlerinin diğer stillerinin çeşitlerini görebilirsiniz. Bunları çizerken de anlatılan metodları kullanabilirisiniz. Her bir stil arasındaki farklar kadar benzerliklerini de görmeye çalışın. Şekiller ve oranlar değişse de gözün üst hattı her zaman daha yoğun, daga kalın, iriste her zaman çok yönlü, tabakalı gölgelendirmeler var. Buradaki eskizlerin bazıları oldukça çabucak yapılmış ve biraz dağınıklar ama umarız yardımcı olurlar.
|
23.12.09, 03:49 | #7 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{ Ders 7 } Anime Tarzı Kol Çizimleri
{ Ders 7 } Anime Tarzı Kol Çizimleri Bölüm 1
Bundan sonra kollar üzerinde çalışalım. Kol üç temel bölüm içerir: üst kol, ön kol(dirsekle bilek arası) ve el. Her biri oval şekillerde, başlangıç taslağı olarak kullanılabilir. Şimdi bazı insanların şekil kullanmaktan nefret ettiğini biliyorum,bu şekilde de yapmayabilirsiniz, bu sadece kol taslağı için olası bir yol. Bazı kitaplar silindir tarzı şekillerin kullanılmasını öneriyor, fakat yassı oval şekiller kullanmak daha iyi çünkü bunlar kolun şekline daha çok uyar. Burada gösterilmiyor fakat kollar yan tarafa gevşekçe bırakılırsa, eller kalçanın ortasına kadar uzanmalı ve dirsekler bel uzunluğu kadar olmalıdır. Bölüm 2 Bir kere kolların temel şekillerini öğrendikten sonra, onları sadeleştirip daha gerçekçi bir görüntü yaratabilirsiniz. Bu biraz daha zor bir iştir. Kolları çizerken düz ve yassı çizmeyin. Sonuçta kolların kasları vardır(bozuk bir chibi resmi çizmediğiniz sürece). Dümdüz bir silindir şeklinde uzanan bir kol çizmeyin. Kollar omuzdan başlar. Omuzların hafifçe nasıl şiştiklerine dikkat edin. Kol şeritleri dirseğe ulaşana kadar hafifçe içe doğru dönüktür. Dirsekte, pazıların olduğu bölümde kol yeniden genişler.(yukarıdaki resimde gösterildiği gibi) Dirsek çizmek biraz daha korkutucu olabilir. Kolun başka yöne kıvrılmaya başlamadığını hatırlayın. Bir eklem yeri vardır ve bu gösterilmelidir (yukarıda,sağ köşedeki resim). Aşağıda daha fazla örneği var. Bölüm 3 Burada da kolların üst üste nasıl durduğunu gösteren birkaç örnek var. Eğer temel oval şekilleri kullanıyorsanız, üst üste yada yandan görünen kolları çizmeniz daha kolay olacaktır. Fakat dediğim gibi eğer istemiyorsanız bu taslakları kullanmanız gerekmez. Uzaklaşan kolun sivrildiğine ve uzaklaştıkça nasıl küçüldüğüne dikkat edin. Bölüm 4 Bu şekilleri çizmesi birazcık daha zor. Kolun her bir eşit kısmının üst üste gelmesine ve dirseğin nasıl bir şekil aldığına dikkat etmeniz gerekli. Kolun, iki değişik şeklin birbirine yapıştırılarak oluşturulmasından meydana geldiğini hayal edin. Silindir şeklindeki üst kol ve ters bir babut şeklinde olan ön kol. Bunlar size dirseğin pozisyonunu belirlemede yardımcı olacak şekillerdir. |
23.12.09, 03:50 | #8 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{Ders 7 } Anime Tarzı Saç Çizimleri
{Ders 7 } Anime Tarzı Saç Çizimleri Hayran çizerler sıklıkla anime tarzı saç çizerken zorlanabilirler. Bu bölümde size temel saç tiplerinden bazı örnekler sunulmuştur. Buradakiler tam olarak yeterli olmayabilir ancak nasıl olduklarına, yapıldıklarına dair size fikir verebilir. Temel anime saçlarını iki ana bölümden oluşur. Gözlerin üzerine doğru sarkan, yüzün ön tarafındaki perçem ve omuzlara doğru sarkan, saçların daha çok olan kısmı. Bu saç şekli oldukça temeldir. Yüze dökülen geniş ve yuvarlatılmış perçemler ile omuzlara dökülen saçların arka kısmı. Bu resimlerde kafaya nasıl oturtulduğunu görebilirsiniz. Her zaman saçların, altında kafaya yeterli ve orantılı yer bırakacak kadar geniş olduğundan emin olun. Eğer saçların altında kafanın olduğunu unutursanız karakterin saçlarla birlikte kafası küçük, yassı, basık yani komik görünecektir. Resim Yok Bu temel şekillerin birkaç çeşitlemesini yapabilirsiniz. Perçemin boyunu ve yerini değiştirebilirsiniz, saçın arka bölümünde değişik şekiller deneyebilirsiniz. Sol üstteki resimde saçlar yuvarlak bir şekilden çok köşelidir ve perçem ile arka kısım neredeyse birbirinden ayırt edilemez. Ortadaki resimde perçem daha geniş ve dalgalıdır, alnın üzerinde yukarıya doğru nasıl yükseldiğine dikkat edin. Saçın geri kalan kısmı arkada toplanmış şekildedir. Alttaki resimde saçların tümü kafanın arka tarafında toplanmış yalnızca birkaç tel uzun perçem yüzün yanlarından sarkıtılmıştır. Anime karakterleri yerçekimine meydan okuyan saç şekilleri ile bilinirler, sizin de eğimleriniz, kavisleriniz doğaya aykırı, anormalse sorun yok demektir ^_- Burada da geride toplanmış saç şekillerinden bir kaç örnek var. 3 Resimde de saçlar, at kuyruğu şeklinde toplanmıştır, hala oldukça kalın ve sıktır. Üstteki resimde saçların geriye doğru devam ederek boynun arkasına doğru sarktığını görüyorsunuz. Toplandıkları noktadan hemen aşağıya dökülmezler, daha önce de anlattığımız gibi, yerçekimine aykırı şekilde havada asılıymış gibi görünür. Çoğu zaman kulakların üzerinden bir iki tel ya da tutam saç aşağı sarkar, isterseniz ekleyebilirsiniz. Resim Yok Saç örgüleri başka bir sorunlu yerdir. Gerçekten zor değillerdir.İsterseniz detaylı isterseniz basitçe yapabilirsiniz. Soldaki resimde saç tellerininin dalgalarının betimlenmesi için ters çevrilmiş kesişen gözyaşı şekillerine benzer şekiller çizilmiş. Oldukça detaylı, saçların bağlandığı yerden sonrası da hafifçe kıvrılıp bir kaç tutam ayrılmış şekilde çizilmiştir. Sağdaki resimde keskin olmayan üst üste binmiş, baklava şekileri sırası yapılmıştır. Basit ama ne olduğunu açıkça anlayabilirsiniz. İşte farklı saç şekillerine bir kaç örnek. Buradakilere ve diğer anime resimlerine bakarak değişik çaşitleri çalışabilirsiniz. Daha çok pratik yaparak gerçekten detaylı saç şekillerini oluturabilirsiniz. Pratikler sayesinde saç şekillerindeki çizgiler üzerinde el alışkanlığı kazandığınızda genel özelliklere sahip anime tarzı saç şekillerini kolayca çizebilirsiniz. Yeni ve değişik şekiller yaratmak sizin hayal gücünüze kalmış. |
23.12.09, 03:54 | #9 |
S.Moderators
Üyelik tarihi: May 2009
Üye No: 27
Mesajlar: 3.656
Konular: 2075
|
{Ders 8 } Anime Tarzı Saç Çizimleri
Anime Tarzı Saç Çizimleri 2: Temel Şekiller ve Unsurlar
Stile bağlı olarak anime saçları karmaşık, kompleks olabilirler. Bununla birlikte, eğer temel unsurlarında ayrıntılarını görebilirseniz anime saç çizim metodları yapımı kolay hale gelecektir. Resim Yok Gerçek saçlar gibi anime saçları da bir çok telden oluşur. Ancak her bir teli çizmektense, resimdeki gibi, çeşitli şekillerde ve ölçülerde tutamlar, kümeler çizilir. Bunlar her bir saç stilindeki en basit şekillerin bazılarıdır. Dikkat edilecek en önemli nokta, dış hat, saç kümesinin alt kısmında daha kıvrımlıdır. Bunun en iyi örneğini sol üstteki resimde görebilirsiniz. Alt çizgi üst çizgiden daha kıvrımlıdır. Bu saça daha fazla derinlik ve bu anime tarzı görüntüsünü verir. Bazen bu aşırı derecede abartılmış olur ve bazen de güçlükle farkedilebilir ama anime saç tarzlarının çoğu için her bir saç tutamı bu temel şekle sahiptir. Resim Yok Saçın bir telinin, tutamının nasıl çizileceğini biliyorsunuz, benzer tutamlardan şekilleri bir araya koymaya başlayabilirsiniz. Buradaki her bir örneğe bakın. İlk adımda kullanılan temel saç tellerinin nasıl olduğuna dikkat edin. Aynı temel, benzer şekiller genellikle, birçok farklı saç şekillerinin devamlı her tarafındadır. Aklınızda olması gereken bir diğer şey de istediğiniz gibi şekillendirdiğiniz saçlar yapabileceğiniz. Sadece daha fazla saç tutamı ekleyin yeter. Şimdi de biraz daha karmaşık şekillere geçelim. Her bir telin şeklinin ve ölçüsünün değişmesinin saça farklı bir karakter, yapı verdiğine dikkat edin. Teller uzun ve ince, kalın ve eğimli ya da keskin ve sivri olabilir. Saçların oldukça detaylı ya da oldukça basit olması çizdiğiniz her bir tele bağlıdır. Saç Şekilleri Farklı saç şekilleri tiplerinin çizimine geçmeden önce saçların kafa üzerindeki yeri ile ilgili bir kaç noktayı belirtelim. Ne çeşitte ve tipte saç çizerseniz çizin, ortada ki örnekte gösterildiği gibi, her zaman kafanın aynı bölgesinde olur. Tüm kafa derisini kaplar Alından boynun arkasına, enseye kadar. Eğer saçı uzun ve toplanmamış olarak çizecekseniz ensede saçın bitiş yeri görünmeyeceğinden bu sorun olmaz ancak kısa ya da toplanmış çizecekseniz bu noktaya dikkat etmelisiniz. Bir çok kez karşılaşılan başka bir soruna da dikkat çekilmeli ki, bazı çizerler saçın altında bir kafatası olduğunu unuturlar. Bazen saçı, resmin altındaki örnekte olduğu gibi, altındaki kafa için "küçük" çizerler. Kafatasını saç altında tamamlayan bir şekil çizildiğinde ( kırmızı çizgi) alın yokmuş gibi basık bir kafatası ortaya çıkar. Bu hataya düşmemek için yapılacak işlem çok basittir, önce saç olmaksızın bir kafatası çizip, saçı üzerine eklemektir. Böylece anime karakterleri o olağandışı saçları altında doğal görünecetir ^-^. Tüm bunlara dikkat ettikten sonra burada da kısa saç şekillerinden bir kaç örnek görebilirsiniz. Erkek ve dişi karakterler için ortak kullanılabilecekler olduğu gibi bakınca sizinde anlayacağınız üzere bazıları sadece erkek ya da dişi karakterler için ortak kullanılabilirler. Burada çizimleri hakkında detaya girip anlatamıyoruz, ancak size bir fikir vereceği hakkında umutluyuz ^o^. Resim Yok Ve işte farklı şekillerde uzun saç modelleri, önceki örnekte olduğu gibi bunlarıda erkek ya da dişi karakterler için kullanabilirisiniz. Kısa saçlardan farklı olarak uzun saç çizerken daha fazla dikkat etmeniz gereken nokta, bunlarda daha uzun ve kavisli çizgiler kullanmaktır. Saçlar uzun diye çizgilerinizi düz çizmekten kaçının. Saçların, kafanın ve bedenin hatlarını takip etmesine, özellikle de saçın omuzlardaki şekline dikkat edin. Uzun saç çizerken çizgilerin saçın şeklini ve akışını takip etmesine özen gösterin, bunun içinde düz çizgiler kullanmaktan kaçının, yumuşak eğimli, kavisli çizgiler karakterinizin saçına derinlik ve şekil katacaktır. Saçın dönüşlerini ve kıvrımlarını belirtin. saçı sadece kafaya oturtup ardındanda dış hatları belirleyecek düz çizgiler çizip bırakmayın. Burada da farklı saç şekillerinden bir kaç örnek var. Örneklerde genellikle atkuyruğu şekli kullanılmış. Bu çizim hakkında henüz çok fazla bir şey söyleyemeyeceğiz. Ancak önemli nokta yine kafatasını unutmadan saçı yerleştirmek ve saçın toplandığı noktada çizgilere dikkat edip, sarkan kısmında eğimli çizgiler kullanarak, hareketsiz sabit çubuklar gibi görünmesini önlemektir. Örnekte temel saç şekillerinden farklı birkaç örnek görebilirsiniz. Tellerin, tutamların birbiri üstüne binişine dikkat edin. Saç tutamlarını istediğiniz gibi eğip bükerek ya da toplayarak birbirinden ilginç şekiller yaratabilirsiniz. Saç örgüleri. Daha önce bir diğer bölümde kısaca anlatılmıştı ama yine üzerinden geçelim. Oldukça basit ya da detaylı ya da yarım yamalakmış gibi çizebilirsiniz. Aklınızdan çıkarmayacağınız nokta, kıvrılıp bükülen saç tutamlarıyla örgülerin oluştuğudur. Saç tutamlarının ters su damlalarının bir zincir oluşturması gibi birbirinin üzerinden nasıl geçtiğini düşünün. En alttaki örnekte saç hafifçe dağınık şekilde toplanmıştır, sizde isterseniz bunu yapmayı deneyebilirsiniz. Hareket İşte en zor bölüm. Karakterinizin saçlarını hareketlendirmek. Uzun saçlardan örneklerle başlayalım. Anime saçları sıklıkla, rüzgarda, çarpıcı bir şekilde kamçımsı hareketlerde çizilir. İlk bakışta bunu çizmek zor görünebilir ama değildir. İlk olarak saçların hangi yöne doğru uçuşacağına karar verin. Karakterinizin saçlarının yanlara doğru mu hareket etmesini, arkasına doğru mu yoksa arkasından önüne doğru mu uçuşmasını istersiniz? Karar verin ve saçları bu yönde çizin. Hareket olmaksızın, karakterin arkasına doğru dökülen saç çizmekle benzer şekilde çizilir, ancak bu sefer eğimleriniz faklı bir yöne, seçtiğiniz yöne doğru olmalıdır. Her bir saç teli ve dış hat çizgileri, saçın tamamının çizilmeye başladığı yerden itibaren aynı yöne doğru olmalıdır. Saçın formunu korumayı unutmayın. Hareket çiziyorsunuz, bunu düz çizgiler çizerek yapamazsınız. Örnek olarak sağda en üstteki resimde karakterin saçları arkasına doğru sürüklenir. Resimdeki diğer örneklerde saçların dalgalanırken bir kamçının hareketleri benzer şekilde çizildiğine görebilirsiniz. Bu şekilde sürüklenen saç tiplerinin en temel örneklerini Rayearth ya da X/1999 gibi CLAMP mangalarında bulabilirsiniz. Bunlar uzun saçlı bir karakter çizecekseniz iyi örnek olabilirler. Peki ya kısa saçlar? Kısa saçlar daha kolay olabilir yani uzun teller çizmediğiniz için ancak kısa saçlara hareket vermek için her bir tele daha fazla dikkat harcamanız gerekebilir. Buradaki örneklerde karakterlerin hepsi omuzlara kadar uzunlukta, çeşitli yönlere dalgalanan saçlara sahiptirler.
En üstteki örneğe özgü noktalara dikkat edelim; saçlardaki hareket azdır ve saç tutamlarındaki eğimler aynı yöne doğru değildir. Saçların tamamını, belirlenen hareketi göstermek için tek yöne uzatmak zorunda değilsiniz. En alttaki örnekte saç tutamlarında ki hareketin tamamen aynı yönde olmaması saça ilginç bir havada yüzer hissi vermiştir. Eğer gerçekten çok kısa saçlar çizecekseniz, saçlarda ki hareketi gösterebileceğiniz yer perçemler ya da saçın rüzgarda dalgalanabilecek kadar uzun olan başka bir bölümü olacaktır. Doğal olarak, saçlar budanmışcasına kafa derisine aşırı yakın kısalıktaysa rüzgarda dalgalanma şansı olmayacaktır . |
Bookmarks |
Etiketler |
anime, Çizim, dersleri |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Karakalem Araba Çizim Dersleri Videosu | Renklerin Dansı | Video/Flash Anlatımlar Dersler | 0 | 20.09.12 00:22 |
Perspektif Çizim Dersleri 4 | Renklerin Dansı | Teknik Resim, Perspektif | 1 | 21.01.11 17:47 |
Perspektif Çizim Dersleri 3 | Renklerin Dansı | Teknik Resim, Perspektif | 1 | 21.01.11 17:41 |
Perspektif Çizim Dersleri 2 | Renklerin Dansı | Teknik Resim, Perspektif | 1 | 21.01.11 17:22 |
Anime Çizim Kitabı | Tualim | Sanatsal Kitaplar | 0 | 01.05.09 15:47 |