Adnan Çoker
1927 20 Ekim 1927'de büyükbabası Yahya Bey'in İstanbul Süleymaniye'deki evinde doğdu.
1929 Büyükbabasının Samatya'ya taşınmasıyla 1942'ye kadar orada yaşadı.
1934-39 Samatya Hacı Kadın ilkokulu'nda okudu.
1939-42 Davutpaşa Ortaokulu'nda öğrenimini sürdürdü.
1942 Afyon Lisesi'nin Orta kısmında 1 yıl okudu. Resim öğretmeni Enver Kınavlı kendisiyle yakından ilgilenerek okulu bitirdikten sonra Güzel Sanatlar Akademisi'ne girmesini öğütledi.
1942 Afyon ressamları arasında açılan resim yarışmasında figür desenleri ile birincilik ödülü aldı.
1942 Namık ismail'in Akademi'de müdürlük yaptığı dönemin müdür muavini Sait Akkaya tarafından Akademi'ye kaydettirildi.
1944-45 Güzel Sanatlar Akademisi, Galeri eğitiminde Şefik Bursalı'nın öğrencisi oldu. 1945-51 Zeki Kocamemi Atölyesi'nde 6 yıl çalıştı.
1947 Durukan ve Orhan Dar'la, Vedat Ar'ın yönetiminde çizgi film (dessin animee) çalışmaları yaptı.
1948-51 Akademi konkurlarında çeşitli ödüller aldı.
1948 Akademi öğrenci münazaralarına katıldı.
1948-51 Halil Dikmen'den kompozisyon bilgileri edindi.
1951 2 Temmuz 1951'de Güzel Sanatlar Akademisi, Yüksek Resim Bölümü'nü bitirdi.
1951-52 Yedek Subay olarak askerlik görevi yaptı.
1951-55 Zaman zaman Heykeltraş Hadi Bara ile "Espas" çalışmaları yaptı.
1953 Lütfü Günay'la birlikte istanbul'un 500. Fetih Yıldönümü nedeniyle Ankara'da 170 x 240 cm boyutlarında "Fatih Devri" konulu bir kompozisyon gerçekleştirdi (10 Mayıs 1953).
1953-55 Ankara ve İstanbul'da desinatör ve kartograf olarak çalıştı.
1955 Pangaltı'da bir oyuncak mağazasının dış yan yüzeyine soyut bir kompozisyon tasarımı yaptı.
1955 Avrupa konkurunu kazanarak 29 Aralık 1955'te devlet bursu ile Paris'e gitti.
1956 Paris ve çevresi galeri ve müzelerinde mesleki araştırmaları yanısıra dil öğrenimini sürdürdü.
1956 Şubat 1956, Brüksel, Den Haag ve Amsterdam'da mesleki etüdler yaptı.
1956-57 1 Ekim 1956 -1 Temmuz 1957 tarihleri arasında, Andre Lhote Atölyesi'nde çalıştı. Daha sonra Lhote disiplinini terketti.
1957-60 Academie de la Grande Chaumiere, Goetz Atölyesi'nde soyut expresyonist çalışmalarını sürdürdü.
1957 Temmuz ve Ağustos'ta; İspanya'ya yaptıgı mesleki gezide, etkilendiği Altamira magarasından bir dizi grafik çalışma gerçekleştirdi.
1958 Ağustos-Eylül, yaz tatilinden yararlanarak Türkiye'ye dönüşünde İstanbul'un mavisini keşfetti. Eğitimini sürdürmek için tekrar Paris'e giderek "Mavi" resimlerini oluşturmaya başladı.
1959 Mart-Haziran ayları arasında, Louvre Müzesi'nde Brueghel'in "Dilenciler" yapıtını üç defa büyüterek kopya etti.
1959 Temmuz ve Ağustos'ta, İtalya ve İsviçre'de mesleki araştırmalar yaptı. 1960 Mart ayında, Batı'daki öğrenimini tamamlayarak yurda döndü. Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü asistanı oldu.
1961 13 Mayıs'ta, İstanbul Belediyesi Şehir Galerisi'nde "Kırmızı" adlı yapıtıyla birincilik ödülü aldığı İstanbul Festivali Resim ve Heykel sergisine iki yapıt veriyor.
1962 21 Mayıs'ta, Güzel Sanatlar Akademisi'nde ögrencilerle ilk kez seyirci önünde, "Müzik Eşliğinde Resim" gösterisini gerçekleştirdi.
1962 30 Nisan'da, Resim Birincilik Ödülü aldığı 23. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'ne katıldı.
1963 Akademi'de, bütün öğretim yılı boyunca "Plaklarla Caz" programı sundu.
1963 A. Gürman, Sarkis, Devrim Erbil ve T. Tura ile "Mavi Grup"u kurdu.
1963 10 Mayıs'ta 13 öğrencinin katılımıyla, "Müzik Eşliğinde Resim" gösterisini yineledi.
1964 1 Ekim'de, Fransız bursu ile ikinci kez Paris'e gitti. W. Hayter Atölyesi'nde gravür, Goetz Atölyesi'nde boya etüdlerini sürdürürken 'Siyah Fon'lu Resimler'e başladı.
1965 31 Mart'ta, Paris'teki etüdlerini tamamlayarak yurda döndü.
1965 Ağustos'ta, Avusturya bursuyla gittigi Salzburg Yaz Akademisi, Emilio Vedova Atölyesi'nde soyut çalışmalar yaptı. Bu çalışmalar kolajlarla birlikte 1 yıl sonra istanbul'da sergilendi. 1966 18 Nisan'da ögrencilerle bir kez daha, seyircilerin katılımı ile birlikte "Müzik Eşliğinde Resim" gösterisi düzenledi. Gösteriye bir heykeltraş ve mim'ci Ergin Kolbek de eşlik etti.
1966 Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, Yüksek Resim Bölümü hocalığına atandı.
1967 17 Nisan'da, Akademi'de açılan, Cemal Tollu "Retrospektif Desen Sergisi"ni gerçekleştirdi ve sergi broşürünü hazırladı.
1968 16 Şubat'ta, Tek seçiciliğini ve komiserliğini yaptığı "Türk Grafik Sanatı Sergisi"nin Budapeşte'de açılmasına hizmet etti.
1969 Ağustos ayında, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde, doçent ünvanını aldı.
1971 28 Mart'ta, İstanbul Moda Lozan Kulübü'nde, G. Elibal'ın yönetiminde, C. Burak, Ö. Uluç ve A. Çoker'in katılımı ile "Türk Resmi" üzerine bir açık oturum düzenlendi.
1973 26 Ekim'de, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde (Çoker'in sınıflandırarak sunduğu) "Elli Yıllık Türk Sanatı Sergisi" açıldı.
19767- 21 Mayıs tarihleri arasında açılan, "Zühtü Müritoğlu Toplu Sergisi" gerçekleştirdi ve sergi kataloğunu hazırladı.
1916 16 Ağustos'ta, Güzel Sanatlar Akademisi, Resim Bölümü profesörlüğüne atandı.
1977 25 Şubat-16 Mart tarihleri arasında "Nurullah Berk Toplu Sergisi"ni, 28 Nisan-16 Mayıs tarihleri arasında "Sabri Berkel Toplu Sergisi"ni gerçekleştirdi ve sergi kataloglarını hazırladı.
1977 14 Temmuz'da, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğü'ne atandı.
1978 30 Mart'ta, Akdeniz Ülkeleri 12. İskenderiye Sanat Bienali Türkiye koleksiyonu Sergi Komiserliği görevini üstlendi.
1979 3-22 Mayıs tarihleri arasında, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde açılan "Zeki Kocamemi Toplu Sergisi"ni gerçekleştirdi ve sergi kataloğunu hazırladı.
1979 24 Mayıs'ta, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Müdürlüğü'nden istifa etti.
1983 4-23 Mart tarihleri arasında, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde "Osman Hamdi ve Sanayi-i Nefıse Mektebi Toplu Sergisi"ni gerçekleştirdi ve sergi kataloğunu hazırladı.
1983 23 Mart'ta, Mimar Sinan Üniversitesi (MSÜ), Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü Başkanlığı'na getirildi. 1984 Ağustos ayında, "Enka Bilim ve Sanat Ödülü" Yarışmalı Sergisi jüri üyeliğinde bulundu.
1984 21 Kasım'da, "İnönü Vakfı Resim Yarışması" jüri üyesi oldu.
1985 11 Temmuz-12 Ağustos tarihleri arasında, Paris'te ve İtalya'da inceleme gezileri yaptı.
1985 31 Ağustos'ta, MSÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı'ndan istifa etti.
1985 30 Kasım'da, i. Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Bienali'de, Ulusal Jüri Üyeliği görevi yaptı.
1987 25 Nisan- Ekim tarihleri arasında, Mine Sanat Galerisi'ni düzenleyerek aktif duruma getirdi ve galerinin ilk Sergisi Kadıköy'e "Çağdaş Sanat" düşüncesiyle açılıyor. (12-31 Ekim)
1988 11 Ocak-10 Şubat tarihleri arasında, MineSanat Galerisi'nde "Müstakiller ve D Grubu'(belgesel) Sergisi'ni gerçekleştirdi.
1988 Ekim TV'de, "Sanayi-i Nefıse Mektebi'nden Güzel Sanatlar Akademisi'ne" dizisine sanat danışmanlığı yaptı.
Ödüller
1951 İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi'nin düzenlediği "Kore" konulu yarışma Resim I. Ödülü, (Kore. 1951, Tuv. Üz. Yğb. 43,5 x 54 cm sanatçıda).
1961 İstanbul Sanat Festivali Resim ve Heykel Sergisi, Resim I. Ödülü (Kırmızı, 1959, Tuv. Üz. Yğb. 50 x 61 cm yapıt kayıp).
1962 23. Devlet Resim ve Heykel Sergisi, Resim I. Ödülü . (Kompozisyon, 1962, Tuv. Üz. Yğb. 130 x 195 cm, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi)
1973 7. DYO Resim Sergisi, Başarı Ödülü
1976 Uluslararası 11. İskenderiye Bienali Resim 2. Ödülü (Beş Eleman On Işık 1972 Tuv. Üz. Yğb. 140 x 160 cm, İstanbul . Resim ve Heykel Müzesi).
1981 Türkiye İş Bankası 1981 Büyük Ödülleri, Resim Büyük Ödülü (Yarım Küreler 1979-80, Tuv. Üz. Yğb. 91 x 125 cm, Türkiye iş Bankası koleksiyonu).
1982 Ev Dekorasyonu Dergisi 1982 Büyük Onur Ödülü (Bu ödül her yıl seçilen bir sanatçıya etkinlikleri nedeniyle verilmekteydi).
1990 III. Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Bienali, "Dostluk ve Barış Sanat Ödülü" "Sınırlı Boşluklar II", 1979-1988, tuv. üz. akrilik; 150 x 200 cm özel kol. "indirgeme", 1989, tuv. üz. akrilik; 150 x 150 cm özel kol. "Malevich'e Saygı II", 1985-89; tuv. üz. akrilik, 180 x 180 cm, "Yukarı"; 1981-89, tuv. üz. akrilik, 180 x 180 cm; "Sütun lll", 1986-89, tuv. üz: akrilik, 180 x 180 cm; "Küre-Kare", 1979-87, tuv. üz. akrilik, 190 x190 cm, özel kol.; "Volümlü Plan", 1984-89, tuv. üz. akrilik, 180 x 180 cm, özel koL.; "Mor Yarım Küreler", 1989, tuv. üz. akrilik, 150 x 150 cm, özel kol.; "Açık Simetri V", 1975-88, tuv. üz. akrilik, 160 x 200 cm, özel kol.
1994 Sedat Simavi Vakfı Görsel Sanatlar Ödülü'nü reddetti.