Konu
:
RENK KARIŞTIRMA ve Yardımcı Malzemeler
Tekil Mesaj gösterimi
21.04.09, 13:44
#
4
Kullanıcı Profili
Tualim
YÖNETİCİ
Tualim.Net
Tualim
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Feb 2009
Üye No: 2
Mesajlar: 1.665
Konular: 1221
Bulunduğu yer: İstanbul
PİGMENT MEDYUMLARI
SU BAZLI BAĞLAYICILAR
50 088 Kazein Bağlayıcı Medyumu
Pigment ezilmesinde kullanılan su bazlı bağlayıcı. Kazein boyaları ve kazein tempera üretimi için hidrolize edilmiş boraks. Akrilik boyaya ilave edildiğinde yoğunluğu artırır ve cam gibi düz zeminlere yapışmayı kolaylaştırır. Laktik kazein içerir.
50 302 Konsantre Arap Zamkı ( Gum Arabic , Concentrated )
Bütün guaj ve sulu boyalar için bağlayıcı ve sıvı yapışkan medyum. Astar boyanın saydam yapışmasını, parlaklık ve renklerin yoğunluğunu artırır. Pigmentlerden elde edilen renkler için bağlayıcı. Su ile çözülebilir.
50 550 Akrilik Boyama Medyumu
Hassas zeminlerde yapışmayı artırır, parlaklık ve saydamlık özelliklerini kuvvetlendirir. Bileşimi: Saf akrilik dağılımı.
50 555 Binder
Akrilik boya, astar ve medyumları üretimi için saf akrilat dağılımı. Schmincke akrilik boyalarına katıldığında yapışkanlığı artırır. Kolay kurur ve parlak bir görüntü sağlar. Saf olarak veya akrilik boya ve medyumları ile karıştırılarak kullanılabilir. Schmincke akrilik bağlayıcısı pigment ezerken de kullanılır.
YAĞLAR
50 005 Stand Bezir Yağı, ( Stand Linseed Oil )
Yavaş kurur ve çok az sarartır. Isıtılarak elde edildiği için soğuk pres, kaynatılmış ve beyazlatılmış bezir yağlarından daha yavaş kuruyan ve daha az sarartan önceden polimerize edilmiş bezir yağı. Tempera tekniğindeki emülsiyonlar, pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir malzemedir. Elastik ve dayanıklı bir tabaka elde etmenizi sağlar.
50 014 Kaynatılmış Bezir Yağı ( Boiled Linseed Oil )
Yağ ile çözülebilir kurutucularla birlikte kaynatılmış bezir yağı. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir bileşimdir. Beyazlatılmış, soğuk pres ve stand bezir yağlarından daha hızlı kurur.
50 015 Rafine, Beyazlatılmış Bezir Yağı ( Linseed Oil , Refined and Bleached )
Kurutucu maddelerden arındırılmış, parlak, beyazlatılmış, ince yağ.. Kendi bulduğunuz yağlı boya renkleri ve resim medyumları için bağlayıcı bileşim. Bezir yağının doğal sararma eğilimi ağartma yöntemiyle önlenemez.
50 016 Beyazlatılmış Haşhaş Yağı ( Poppy Oil , Bleached )
Bezir yağına göre daha yavaş kurur ve açık renklidir. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz beyaz ve açık renkler ve resim medyumları için bağlayıcı bir malzemedir. Ayçiçek ve bezir yağı ile birlikte az miktarda kullanınız.
50 025 Rafine Ayçiçek Yağı ( Sunflower Oil , Refined )
Bezir yağına göre daha yavaş kurur ve açık renklidir. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz beyaz ve açık renkler ve resim medyumları için bağlayıcı.
50 027 Soğuk Pres Bezir Yağı ( Linseed Oil , Cold Pressed )
Keten tohumunun ilk presinden elde edilen doğal, yapışkansız yağ. Pigmentlerden kendi elde ettiğiniz renkler ve resim medyumları için bağlayıcı.
REÇİNELER
50 073 Venedik Terebentini Reçinesi ( Venetian Turpentine Resin)
Yapışkan, doğal balsam. Oldukça şeffaf, hakiki melezçam ( larch ) terebentini. Yağlı boyada resim medyumu bileşeni ve tempera emülsiyonu olarak kullanılır. Az miktarda kullanılır. Terebentinle çözülür.
50 093 Taneli Dammar Reçinesi ( Dammar in Pieces )
Birinci sınıf beyaz Palembang - dammar'ı . Schmincke medyum ve vernikleri için kullanılır. Terebentinle çözülür.
50 094 Mastik Reçine ( Mastic Resin)
Schmincke, medyum ve verniklerinde kullanılan mastik çözeltiler için ekstra berrak birinci sınıf Sakız adası mastikası.Terebentinle çözülür.
50 104 Dalgalı Sentetik Reçine ( Cyclohexanone Resin)
Işığa dayanıklılığı mükemmel renksiz, dalgalı sentetik reçine. Dammar'dan daha serttir. Schmincke medyum ve verniklerinde kullanılır. Terebentinle çözülür.
YALDIZ VE ÇATLATMA VERNİK MEDYUMLARI
50 031 Temizlenmiş Sığır Ödü ( Oxgall , Cleaned )
Suyun yüzey gerilimini artırır. Yağlı bölgelere sulu boya ve guaj sürülmesini kolaylaştırır. Çatlatma verniği tekniğinde kullanılan öd astar boya ile damlama yapmadan katı bir bileşim sağlar.
50 032 Yaldız Medyumu ( Bronze Medium )
Yağlıboya ve eşyaların yaldızlanmasında kullanılan toz yaldız için bağlayıcı medyum. Emici yüzeylere bir kat yaldız medyumu uygulayın.Toz yaldızı medyum ile karıştırdıktan sonra beklemeksizin terebentin veya alternatif terebentin ile uygulayın. Kuruduktan sonra kalan yaldız terebentin veya alternatif terebentin ile tekrar çözülebilir. Vernik uygulamısından önce test edillmes önerilir. Mineral öz ve cumarone reçinesi içerir.
50 071 Suni Çatlatma Verniği Astarı (RAPID Undercoat 1)
Akrilik ve yağlıboyada kullanılan çatlatma verniği için astar olarak kullanılmasının yanında kağıt, ahşap, cam veya ****l üzerindeki çeşitli çalışmalarda da kullanılır. Astar, 50-90 dk . Arasında kurumaya başladığında çatlatma verniğini (50 075) hala yapışkan olan astar üzerine uygulayın. Emici yüzeylere %20-30 oranında alternatif terebentin (50 019) ile karıştırılan Rapid Undercoat 1 uygulanır ve tamamen kuruduktan sonra çalışmaya devam edilir. Önceden yapacağınız denemeler çok önemlidir. Alkid reçine içerir.
50 075 Suni Çatlatma Verniği ( Crackle Varnish 2)
Astar ( Rapid Undercoat 1) üzerine daha tam kurumadan dengeli bir kat uygulanır. Astardaki kırılma efekti birkaç saat sonra yani çatlatma verniği tam olarak kuruduktan sonra belli olur. Kuruma işleminin tamamlanması için 1 gece beklenmelidir. Daha sonra çatlaklar Schmincke yağlıboyaları ile boyanabilir. Arap zamkı ve su içerir.
GUAJ BOYA YARDIMCI MALZEMELERİ
50 502 Astar ( Primer )
Emici karakterde, beyaz, ışığa dayanıklı, kuvvetli bir astar. 50 500 (yapıştırıcı) ile emiciliği azaltılabilir. Schmincke akrilik ile renklendirilebilir. Kullanım şekli: Astarı su ile inceltin ( min %10 � max . %30 oranında) ve fırçayla zemine 3-4 kat uygulayın. Kuruduktan sonra üzerine akrilik ve yağlıboya uygulanabilir.
50 031 Temizlenmiş Sığır Ödü ( Oxgall , Cleaned )
Suyun yüzey gerilimini artırır. Yağlı bölgelere sulu boya ve guaj sürülmesini kolaylaştırır. Çatlatma verniği tekniğinde kullanılan öd astar boya ile damlama yapmadan katı bir bileşim sağlar.
50 300 Sıvı Maske ( Liquid Frisket )
Belli bölgeleri maskelemek için sıvı, renksiz yapışkan emülsiyonu. Kuruduktan sonra sıvı maske uygulanan sulu boya kağıdı, karbon, fotoğraf veya ince tabakaların boya almaması gerekmektedir. Kalem, pamuk veya ağaç çubuk ile sulandırmadan kullanılmalıdır. Kuruduktan sonra renklendirilmelidir. Sıvı maskeyi 2 günden fazla zeminde tutmayın. En kısa sürede tamamen temizleyin. Kağıt kalitesiyle orantılı olarak sarılaşma görülebilir. Aletleri su veya sabunla hemen temizleyin. Şişeyi iyice kapatıp nemden koruyun. Bileşimi: Amonyaksız sentetik reçine dağılımı.
50 302 Konsantre Arap Zamkı ( Gum Arabic , Concentrated )
Bütün guaj ve sulu boyalar için bağlayıcı ve sıvı yapışkan medyum. Astar boyanın saydam yapışmasını, parlaklık ve renklerin yoğunluğunu artırır. Pigmentlerden elde edilen renkler için bağlayıcı. Su ile çözülebilir.
50 405 Genel Amaçlı Fiksatif (AEROSPRAY Fixative , Universal )
Çeşitli resim teknikleri için alkol bazlı, UV korumalı, genel amaçlı fiksatif . Karakalem tekniği için orta/ara vernik olarak kullanıldıktan sonra üzerine yağlıboya çalışılabilir. Suluboya, guaj , pastel, karakalem, resim ve ink -jet baskılarında son fiksatif olarak kullanılır (kullanmadan önce test ediniz). Fiksatif , saten parlaklığında, hızlı kurur, sarartmaz ve kuruduğunda berrak ve ince bir tabaka oluşturur. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm uzaklıkta çapraz bir bir açıyla püskürtün. İstenilen sabitlik derecesi elde edilene kadar yüzey kuruduktan sonra işlemi tekrar edin. Yapışkan sprey tepeciklerini alkolle temizleyin.. Polivynl reçine, UV emici ve alkol içerir.
.
Tualim
Açık Profil bilgileri
Tualim nickli üyeye özel mesaj gönderin
Tualim´nin Web Sitesini ziyaret edin
Tualim - Daha fazla Mesajını bul